fredag 29 maj 2009

EFTERLYSNING

För ett par år sen (tror jag att det var) så läste jag en halvsidesartikel i ett svenskt eller engelskt fotbollsmagasin om en kille i England som enbart klädde sig i olika matchtröjor. Han hade någon av sina favoriter när han gick på jobbintervju, han tog Swanseas vita hemmaställ när han skulle på bröllop, och någon sobert svart bortatröja om det var begravning. Killen hade hundratals olika tröjor från olika klubbar, och nu när jag sitter och planerar 2009-10 års reportage vill jag förstås åka och träffa honom. Frågan är: Har någon av bloggens läsare också läst den artikeln, och kommer ni i såna fall ihåg vart? Vad heter matchtröjemannen?

Jag är ingen googlemästare, så jag har inte kunnat hitta något där.

Belöning utlovas inte, men jag kanske hittar nåt till den som ger tillräcklig information för att kunna spåra mannen i fråga. Maila mig på jonas.dahlquist@canalplus.se eller skriv i kommentatorsfältet på bloggen.

6 kommentarer:

Dennis sa...

Jag vill ju påminna mig att jag sett ett tv-inslag om en svensk gubbe som också ständigt gick klädd i matchtröjor. Tror han var lärare.

Jonas Dahlquist sa...

Ja, honom har jag lokaliserat nu. Vet du vart det sändes? Kanske läge för en repris.

Andreas sa...

Fan, det reportaget kommer jag ihåg. Undrar om det inte var i Offside ändå..

Jag ska kolla igenom mina gamla nummer. Du kan väl slänga upp en blänkare här om du får hjälp av någon så man vet om man ska sluta leta själv...

Jonas Dahlquist sa...

Jag har ett namn på en kille i Malmö som stämmer på beskrivningen, men jag undrar fortfarande om artikeln jag läste var på engelska. The search continues...

Filip sa...

Kolla istället upp Paul Heaton, f d sångare i klassiska The Housemartins och The Beautiful South. Han ska tydligen ha en minst sagt imponerande samling matchtröjor och souvenirer från världens alla hörn.

När ni träffas kan ni också passa på att snacka Sheffield United, då det även är hans lag. Det sägs till och med att han i sin ungdom umgick i de lite mer hårdföra supporterkretsarna. Huga. Men en bra story kan det nog bli.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Har för mig att jag har sett något som liknar det du beskriver i FourFourTwo. Men jag vet inte i vilket nummer.