måndag 1 juni 2009

Tränarintervju, del 7

Livet känns rättvist när man själv kan glida omkring utan att göra för många knop medan praktikant-Leo sitter och får skavsår på telefonfingret. Nu har han ringt Tom Prahl för att snacka engelsk fotboll.

Vad tycker du om Premier League?
- Premier League och spanska ligan är de jag kollar mest på. Jag har helt slutat att kolla på Serie A.

Varför då?
- Italienska ligan har tappat. Den känns varken lika bra eller rolig som de andra två. Det är tydlig klasskillnad. Kolla bara på Champions League.

Varför är Premier League så bra då?
- Jag har ju sett Premier League sen barnsben, jag är ju som du vet en gammal man och har därför sett mycket engelsk fotboll. Det är ligan med högst intensitet och nu har den också de bästa spelarna.

Kollade du på Tipsextra när du var yngre?
- Jadå, länge gjorde jag det. Det var alltid veckans höjdpunkt att få njuta av Tipsextra på lördagarna. Då var det ett väldigt blekt utbud. Inte alls som idag.

Vilket är ditt bästa Tipsextra-minne?
- Jag tror att det var för kanske 15 år sen när West Brom, tror jag det var, mötte Manchester United och vann med 5-3. Sen såg jag också någon match när Luton vann med 7-4. Det var helt otroligt.

Har du något favoritlag?
- När jag var liten var det Liverpool. Nu spelar det egentligen ingen roll. Jag kollar förstås mycket på de stora lagen i England.

Favoritarena som du har varit på?
- Old Trafford utan tvekan.

Följer du Roy Hodgson i Fulham?
- Ja, det är klart. Vi har en bakgrund tillsammans och jag har varit över där och kollat på deras träningar och matcher. Hodgson har gjort det mycket bra med Fulham.

Varför har det gått så bra för dem i år?
- De har ett konsekvent spelsätt, de har konsekventa laguttagningar och Roy har fått ut maxialt ur sitt spelarmaterial. Det bästa med deras insats är att de visar att ett lag fortfarande kan göra bättre ifrån sig än pengar. Fulham är inget köpelag.

Inga kommentarer: