onsdag 27 maj 2009

Precis som jag trodde

"Storstjärnorna gör inte mål i såna här matcher" - nej då, Eto'o och Messi var rejäla överraskningar i målprotokollet.

"Fergusons överlägsna rutin jämfört med Guardiolas kan avgöra" - jo, tjena. Barcelona manövrerade helt ut Man Utd.

"Jag är övertygad om att United vinner" - det var inte ens nära.

Citaten är mina egna, och jag spred dem runt mig under dagen utan pardon. Återigen ett bevis för att de riktiga fotbollsexperterna är usla tippare... "Ju mer jag lär mig om fotboll - desto mindre begriper jag" är ett annat citat jag brukar slänga mig med. Det stämde perfekt idag.

Barcelona vann helt rättvist. Vidic såg ut som han gjorde mot Liverpool. Rooney såg håglös ut. Ronaldo hade inte krutet torrt. Och min förväntade segerskytt - Patrice Evra - var bedrövlig.

Men hemma i TV-soffan med tre kompisar och en massa ostar och öl gör det inget om man har fel. Det var en bra final ändå.

2 kommentarer:

Konungen av Saba sa...

Var Rooney med? Såg fan inte honom.

Henrik sa...

Manchester United var förvånansvärt bleka efter 1-0 målet, och när man väl kom in i matchen något sånär gör Barca 2-0. Jag trodde att jag skulle vara mer bitter efter en sådan här förlust, men det är bara att göra avbön och säga att Barcelona vann den här matchen ytterst välförtjänt.

Det avgörande var att Man Utd saknade en pådrivare efter 1-0 målet som Fletcher och det tog tills efter paus för att få igång något som liknade ett spel igen.