fredag 3 april 2009

Fel i facit

Det hände en hel del igår, får man allt säga - inte minst i bottenstriden där Stoke och Blackburn tog blytunga trepoängare. För West Bromwich och Middlesbrough ser det kört ut, det är egentligen bara Newcastle som har en realistisk chans att hänga kvar. Då krävs dock en uppryckning som är större än den Alan Shearer lyckades frammana till matchen mot Chelsea.

För min egen del slutade Premier League-utmaningen med en 9-5-seger över Johan Andersson från Halmstad. Nu har jag 19-7 i "målskillnad" på de två senaste omgångarna. Det är jag oförskämt nöjd med. Frågan jag svarade fel på igår var "Vem var senaste engelsman att vinna skytteligan i Premier League?", och jag slängde ur mig Alan Shearers namn utan att tänka efter ordentligt. Det skulle givetvis vara Kevin Phillips.

Den annars eminenta tidningen Offside ska få lite skäll här, det är de som skriver frågorna till Premier League-utmaningen, nämligen. Igår lydde en fråga: "Vilka två Premier League-klubbar har Jesper Blomqvist representerat?". Svaret skulle vara Man Utd och Everton, men Blomqvist spelade även i Charlton och gjorde tre inhopp i ligan säsongen 2002-03 för dem. Ni är ett par stycken som har mailat in om detta, och jag får skylla på den som skrivit frågan. Jag kan ju inte kontrolläsa frågorna innan tävlingen, precis.

Just nu sitter jag på X2000 på väl till nya Gamla Ullevi och Örgryte-GAIS. Jag och Lasse Granqvist är rörande överens om att det kommer sluta 0-0, medan Fjellström är en mycket större optimist och tror på typ 3-3. Mycket folk blir det i alla fall, och själv hoppas jag på bättre väder än vad det är just nu utanför tågfönstret. Sverige kan verkligen vara grått ibland.