tisdag 14 april 2009

Åh fan

En bild från spelartunneln på Fredrikskans:

Jag hittade tyvärr ingen upphängningsplats för en bår som är till för dem UTAN skador...

Övrigt att notera från gårdagens besök i Kalmar är att jag fick beröm av Kenny Pavey för mina insatser i Premier League-utmaningen, men han hävdade att han hade slagit mig en gång och det tror jag inte på.

Mikael Stahre var ganska uppskruvad inför matchen, och när jag intervjuade honom ställde jag en jävligt dålig fråga. Jag tänkte fråga om de kom till Kalmar med målsättningen att inte förlora eller om de kommit för att vinna. Istället sa jag "Vill ni hellre vinna än spela oavgjort?". Stahre högg direkt och sa: "Ja, vad tror du själv?", vilket ju var en ganska självklar replik. När vi flög hem i morse var AIK:s lag med på planet och Stahre kom fram och bad om ursäkt ifall han hade varit lite brytig i intervjun, men han sa att han har så mycket adrenalin inför matcherna att han blir lite stissig.

Matchen som sådan var ingen höjdare. Henrik Rydström fick för sig att han på ålderns höst har blivit brasilianare och la en nonchalant klack i eget straffområde som Pavey enkelt snodde och serverade sen Obolo, och sen blev det inget mer efter det.

2 kommentarer:

Filip sa...

Haha. Tänkte också på den frågan under sändningen.

Kan inte vara världens enklaste jobb att ställa intelligenta frågor som också bryter mot de traditionella tråkfrågorna och där nonsenssvar som "vi måste trampa mer skridskor" helst undviks.

Gällande Stahre så måste jag säga att jag älskar hans analys om att AIK tog över matchen efter att "deras nummer 18 fick gå av". Precis så bör AIK:s tränare agera när de besöker ett gäng vars klack heter Kånkelberrys och kör "Kom igen Kalmar" i ett helt furiöst tempo.

Henrik sa...

Angående dumma skyltar så borde väl du Jonas ha spenderat tillräckligt mycket tid i england för att se värre. Som Caution hot water vid varmvatten kranen och dessa ständiga hot om "wet floor" och allmänna hot om de mest självklara saker.