måndag 9 mars 2009

Titta i kalendern, pucko!!

Vi som jobbar som kommentatorer och studiopersonal i Canal+ sändningar får våra schemaförslag cirka sex veckor i förväg. Då kollar man om någon släkting fyller 50 eller om det ska firas påsk i Blekinge, och sen tackar man "ja" till de jobb man kan ta.

När jag tackade "ja" till att kommentera en onsdagsmatch den 11:e mars hade jag givetvis inte en jävla tanke på att det skulle spelas returer i Champions Leagues åttondelsfinaler...

Medan resten av den fotbollsintresserade världen sitter och tittar på Man Utd-Inter, eller någon av de andra åttondelarna, så kommenterar jag Fulham-Blackburn.

Jag VEEEET att jag bara för några veckor sen skrev att Champions League har blivit för mycket, att vi måste uppmärksamma UEFA-cupen och "skitmatcherna" i Premier League lite grann, och inte bara fokusera på de svulstiga matcherna mellan fotbollseuropas blåvalar. Nu får jag verkligen som jag vill, bara att börja plugga på om John Paintsil och Keith Andrews.

4 kommentarer:

Björn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
t-bear sa...

Haha! Stackars sate!
Jag funderar på att titta på matchen i sympati för dig. Det vore ju dessutom lite coolt att komma till jobbet på torsdag helt lyrisk över hur fantastisk Fulham-Blackburn var! :)

P sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
P sa...

Inget om Johnny P. Fantastiskt skön lirare.