måndag 23 mars 2009

I predict a riot

Det finns i princip inte någonting i hela världen som är värre än folk som bestämmer sig för att ha stora fester samma dag som det är en viktig fotbollsmatch. Vilken idiot som helst vet att det är ett absolut no-no att lägga t.ex. ett bröllop mitt under fotbolls-VM.

Lördagen den 19:e juni 2010 ska tydligen han den där Friskis & Svettis-instruktören gifta sig med kronprinsessan Victoria.

Dels betyder det att jag kommer att vara tvungen att tacka nej till inbjudan, dels betyder det att det blir en potentiell bautakrock på TV mellan ett påkostat kungligt bröllop och en sjukt viktig landslagsmatch i fotboll.

Nu är det bara att sätta sig och vänta på att Sverige ska ta sig till VM i Sydafrika, och gör vi det kan jag sätta hur mycket stålar som helst på att vi hamnar som lag D2, D4, E1 eller E3 i lottningen. De som hamnar på de platserna spelar nämligen mot varandra... just det, lördagen den 19:e juni.

Här kan var och en snabbt bestämma sig för vilken sida de ska välja vid en eventuell krock. De som väljer paret till vänster i bilden kommer att - för all framtid - på något sätt bli bannlysta från att läsa på den här bloggen.

Kan ni tänka er scenerna ute i landet? Kan ni förstå hur många som kommer att separera? Kan det till och med bli fråga om ett mord eller två?

Som sagt: Respektlöst och obegåvat. Det låter inte likt en monarki.

9 kommentarer:

Dennis sa...

"Respektlöst och obegåvat. Det låter inte likt en monarki."

Jo, det gör det.

henke sa...

Off topic, men varför i Torbjörns namn har du med den där Elm på en lista med Z, Messi, Buffon och hjälten Frank Ribery? Respektlöst, Jonas. Respektlöst...

(För övrigt kul att höra historian om "Virus". Haha! Alltid tyckt att den mannen varit lite speciell... :))

gooner sa...

Ironi Dennis, ironi.

Henrik sa...

Rätta mig om jag har fel, men själva bröllopet brukar väl vara mitt på dagen och senast sluta lagom till kvällsmaten och inte på kvällstid. Matcherna i Sydafrika borde väl spelas 1330, 1630 och 2030 lokal tid (vilket väl är samma som i Sverige?).

Således så borde ett eventuellt bröllop kunna planeras så att själva akten i kyrkan är klar innan 1630. Dvs undviker vi att bli lottade som D2 eller D4 så borde det vara rätt lugnt.

Jonas Dahlquist sa...

Dennis, Dennis, Dennis... när man skriver en sån sak som jag gjorde i avslutningen av inlägget - som är så uppenbart felaktig och dessutom går emot det jag nyss har skrivit om - så borde det vara tydligt att det handlar om ironi. Jag vill inte använda smileys och grejer för att göra det glasklart för alla. Då blir det tramsigt.

Elm är med för att se om en hyfsad svensk spelare är hetare än t.ex. Samuel Eto'o enligt bloggläsarna. Just nu har Elm fått 4:e mest röster av de 14 alternativen...

Apropå bröllopet antar jag att det kommer att hålla på hur länge som helst. Det kommer nog inte vara några snabba ord om kärlek från prästen, någon vännina som sjunger Ainbusk Singers "Älska mig" och sen är det toast skagen. Det kommer att bli lååååååååångt. Jag räknar med att det pågår över båda matcherna.

Apropå "Virus" är han en otroligt trevlig och skön lirare. En Dahlquistfavorit, no doubts.

Unknown sa...

Helt rätt Jonas, har själv gått i första led mot överanvändandet av smileys i många år nu eller "..." huvvaligen... :)

Jonas, du har ju träffat en massa olika spelare genom åren, är det någon som har humor?
Har alltid fått intrycket av att de flesta spelare är ganska humorbefriade. Sant eller falskt?

Såg att du inte var med i veckans Eurotalk, synd.

Jonas Dahlquist sa...

Jodå - det finns mängder av skojiga spelare. Min egen favorit är ju Erik Edman, en väldigt trevlig och skojig kille.

Av britterna kan jag väl säga att Neil Warnock var galen på ett roligt sätt.

Unknown sa...

Läste en artikel om Erik Edman i ett nummer av Offside och då verkade han faktiskt ganska rolig.

Antar att spelarna kanske känns lite mer som torrbollar i media med tanke på vilka rubriker det kan bli med tanke på att alla inte begriper ironi.

Mig veterligen så finns det ingen riktigt bra bok om pranks i fotbollsvärlden, tänker på Hyséns kalsongklippningar och sådant.

Visst tusan borde det finnas en marknad för en sådan bok?

Tänkte även inflika att jag också ser det oerhört roliga i de gatunamn du skrev om tidigare, där ålderstigen kanske var den bästa i mitt tycke.

Favoriten är dock när du skrev om Jan Vennegoor of Hesselink och att of på holländska betyder eller, klockrent!

Unknown sa...

Fan, 0-100 direkt liksom, redan överkommenterat ditt inlägg men jag fortsätter.

Nu är det ju lite off topic gällandet det här inlägget men on topic gällande din presentation på bloggen.

Alltså, 80 sidor om engelsk fotboll som specialarbete, jag gjorde ett arbete om fotboll i Svenska C på KomVux och det var 8 sidor.
Frågan är väl om jag var lat eller om du var überextremt ultraseriös?

Sen fotot, är det ett Mona-Lisa-leende du försöker åstadkomma?