måndag 16 februari 2009

Vansinnigt!

Jag har ju tidigare konstaterat att det är fantastiskt skojigt att det finns en gata som heter "Bättringsvägen" utanför sjukhuset i Vetlanda, men Magnus Arén mailar in med ett ÄNNU mer humoristiskt gatunamn:

Gatan som leder upp till den geriatriska kliniken på Universitetssjukhuset i Umeå heter nämligen "Ålderstigen"! För er som inte är bevandrade inom sjukvårdsteminologin kan jag meddela att geriatrik är sjukvård för äldre människor, typ.

Någon form av Nobelpris måste delas ut till människorna som kom på dessa gatunamn. Har ni fler? Maila mig på jonas.dahlquist@canalplus.se omedelbart.

Min typ av humor.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad sägs om Genvägen (Östersund) eller Återvändsgränd (Östersund.

gooner sa...

Jag bodde en kort period på Motgången när jag pluggade på Chalmers. Det passade bra.