torsdag 19 februari 2009

Målextra

1991 vann Djurgården SM-guld i ishockey genom att spöa Färjestad i tre raka matcher. Jag var på den sista matchen i Globen och var givetvis med och sprang in på isen när guldet säkrades. Folk slet och drog i spelarna och mitt i kalabaliken tappade Arto Blomsten sin medalj, men min kompis Calle fick tag i den och vi halkade snabbt fram till Arto med medaljen. Han blev glad över att få tillbaka den.

Ikväll gör jag och Arto (oftast kallad R2-D2) "Målextra" tillsammans på Canal+ Sport 2. Vad märkligt livet kan vara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

R2D2 är ju genialiskt, men lite krångligt att säga varje gång... :)
Jag minns när Djurgården var heta där ett tag. 3 raka -89, -90 och -91 väl?
Wiktorsson, Garpen, Öhling...

t-bear sa...

Arto är en riktig gammal hjälte! Men nya tider nu, 0-3 hemma mot FBK just nu :(