onsdag 25 februari 2009

Glasvegaskonsert

Vissa musikjournalister i - framför allt - Stockholm tycker att Glasvegas är "för hypade", men sånt bryr inte jag mig om. Deras CD snurrar friskt hemma hos mig, och får betyget fem målgivande passningar av fem möjliga.

Min gamla lagkamrat i Division 7 (ibland tyvärr också Division 8) Johan skickade ett länktips till en blogg där man kan vinna två biljetter till deras spelning på Debaser i Stockholm nästa fredag.

Egentligen borde jag inte länka dit, men för ert eget bästa - kolla upp detta.

Koppling till fotboll? Tjaaa... Ena halvan av bandet håller på Rangers, den andra halvan på Celtic. Bara det gör ju det hela rätt intressant.

5 kommentarer:

Filip sa...

Kul med ett musikinlägg. Fredagens konsert är ett måste.

Glöm inte att sångaren, James Allan, själv har spelat fotboll i bland annat Falkirk och fantastiska East Fife.

Vill också passa på att rikta ett sent tack för ditt minst sagt oförglömliga besök i Östra Reals journalistklass. Vad kan det ha varit? 2003 eller 2004? Det var i alla fall rörliga bilder från Billingsfors och bredvid stod herr Daniele Fava och såg mental ut på det sätt som bara han kan göra.

Jonas Dahlquist sa...

Hahahaha!! Det hade jag nästan glömt bort. Det var svinkul att vara föreläsare, fast några av eleverna verkade lagom imponerade av mina fotbollsreportage... märkligt.

Danne Fava är en evig legend. Fotbollsplanen utanför Östra Real i Stockholm byggdes om och blev hur fin som helst, och fick namnet "Favavallen" efter en omröstning. På riktigt! Tänk att ha en kompis som fått en fotbollsplan uppkallad efter sig. Det blir inte större än så.

J sa...

Kul att du har bra musik Jonas. Enligt mig är det bästa skivan från 2008.

Keep up the good work (och speciellt i Euro Talk).

Joakim

Filip sa...

Haha! Sanning? Det är stort. Vill också minnas att han startade en egen förening på skolan, kallad Östras Tifogrupp eller nåt i den stilen. Deras uppgift och ansvarsområde på skolan: oklar.

Detta kan jag dock inte bekräfta, då det skedde efter mitt avsked till skolan. Vi får alltså leva på hoppet.

Unknown sa...

Själv sitter man på två fina biljetter till deras spelning på Storan.... =)