onsdag 25 februari 2009

Gamla mål

Visst är det vackert när Cristiano Ronaldo drar in sin frispark mot Blackburn, och när Thierry Henry satte sitt jongleringsmål mot Man Utd - men det är skojigare när de oväntade gubbarna gör fantastiska mål (tänk: Erik Edman för Tottenham mot Liverpool).

I det här klippet ser ni att Rory Delap kan göra annat än att bara kasta inkast.

Det här klippet har kanske inte så bra kvalitét, men Luke Youngs skott upp i krysset mot Spurs hade god kvalitét...

Vill ni veta varför John Arne Riise provade skott typ 3-4 gånger per match i Liverpool var det för att det lyckades mot Man Utd en gång i tiden.

Jag kommenterade West Ham-Fulham säsongen 2005-06 och var - ärligt talat - inställd på en trist historia. Då gjorde Anton Ferdinand mål...

Av någon sjuk anledning känner jag på mig att det kommer ett sånt här mål till helgen, från typ Alvaro Arbeloa eller Gael Clichy eller någon oväntad. Det var så pass länge sen det hände att det är dags snart igen.

4 kommentarer:

Unknown sa...

När jag bodde i England våren 2006 var jag inneboende hos ett par i 35-årsåldern. Där var det Liverpool som gällde. När frugan (betydligt mindre fotbollsbesatt än maken) såg John Arne Riise på klassiskt Riise-manér ställa till det för sig konstaterade hon "He seems a bit fumbly..". Maken höll inte riktigt med: "I can put together a tape for you of ten fantastic strikes he has done.. He's the best left defender in the world!" Min diplomatiska tysthet till trots så kände jag att han inte var helt rätt ute. Men han måste få en bonuspoäng för att han hade Hamann som sin personliga Pool-favorit.

johannes sa...

Paul Konchesky hade ju en skön...

Unknown sa...

Här är ett annat vänsterbacksmål jag kommer ihåg.Silvinho för Arsenal mot Chelsea http://www.youtube.com/watch?v=i-om5keQspw

Sporttyckaren sa...

Arbeloa har ju redan gort en riktigt skön strut den här säsongen, har för mig att det var ett 3-0-mål men snyggt var det minsann ändå