måndag 19 januari 2009

En helg senare

Jobb både lördag och söndag för mig, och här kommer notiserna från det som hände i helgen:

* Torino-Roma var tragiskt dålig, och helt omöjlig att kommentera på ett intressant sätt. När matcherna ser ut som den gjorde så går det ju knappast att "låtsas" att det är det minsta spännande eller bra. Jag ville bara be alla som tittade att gå och göra något annat istället. Men så, i den 92:a minuten, så hände det grejer.

* En grej till från Serie A: Olof Mellberg blev poängräddare för Juventus borta mot Lazio med en fin nick efter hörna.

* När jag ändå håller på att länka till en massa mål kan jag ju slänga med Paul Koncheskys mål för Fulham borta mot West Ham igår också. Hyfsad träff...

* Man United verkar ha satt i system att avgöra sent och vinna med 1-0, och fortsätter de med det så lär de ju vinna ligan. Men de spelar inte fantastiskt än.

* Frank Lampard gjorde precis vad en Frank Lampard ska göra för Chelsea, han avgjorde mot Stoke och så hyllade han dessutom den kritiserade managern inom loppet av bara tio sekunder. Publiken hade vänt sig emot Chelsea och Scolari för länge sen - Lampard vände tillbaka dem.

* Domare Mike Deans insats i matchen mellan Sunderland och Aston Villa var det bedrövligaste jag har sett på mycket länge. Först godkändes ett offsidemål, sen godkändes ett mål som boxades in, sen visade han ut Ashley Young för något som kanske borde ha genererat gult kort, och som en liten avslutning så dömde han straff för Villa fastän förseelsen ägde rum utanför straffområdet. Jag hoppas att han blir avstängd i minst 5-6 matcher.

Annars var väl sändningen i lördags mest en dag på jobbet (vilket det ju de facto är också), och känslan var att det aldrig riktigt lyfte, rent underhållningsmässigt. Men det kan vi ju helt skylla på Bolton Wanderers... Jag och studiomannen Tomas Sandquist hade i alla fall kul som vanligt när vi satt och tittade på fyra direktsända PL-matcher samtidigt inne i studion.

Från vänster: Bolton-Man United, Sunderland-A.Villa, Man City-Wigan, Chelsea-Stoke och Tomas.

Så här ser en arbetsdag på Canal+ ut från en kameramans vinkel.

Nu ska jag iväg till FanTV för att köra EuroTalk igen. Och hörni, glöm för böveln inte att kolla in Liverpool-Everton klockan 20.55 ikväll på Canal+ Sport 1.

5 kommentarer:

Henrik sa...

Jag tycker att det är ett rött kort. Han går in hårt i duellen.

Och jag har svårt att förstå varför Agbonlahors mål noterades som självmål av Carson?

Självmål om man inte räddar?

Nåväl, du har en grym blogg iaf!

Jonas Dahlquist sa...

Fr.o.m i lördags är alla domslut som Mike Dean fattar felaktiga, även om de är rätt.

Agbonlahors skott hade inte gått på mål om inte Carson varit på den, därmed räknas det som självmål.

Thanks!

gooner sa...

Jag tyckte den största skrällen i helgen var att Paul Parker, den gamle landslagsmannen och tillika Fulhamspelaren, gjorde comeback i West Ham mot just Fulham....

Mange sa...

Är det inte lite pinsamt att det står massa tjock-tv apparater hos C+? Jag hade högre tankar om er ;)

Grimandi sa...

Missar man bollen och går in med dobbarna före är det rött kort. I övrigt en usel insats av domarteamet