måndag 19 januari 2009

Saida

Nu har jag tittat i kristallkulan och kommit fram till att följande transfers kommer att bli klara i veckan:

* Craig Bellamy till Man City (redan klart enligt vissa källor)
* Kaka till Man City (jo, jag tror det - fast det känns skumt)
* Wilson Palacios till Tottenham (bra värvning)
* Andrei Arshavin till Arsenal (också bra värvning)
* Nigel de Jong till Man City (de har ju stålar)
* David Villa till Man City (massor av stålar)
* Antonio Valencia till Man Utd (han är grymt bra)

På något sätt känns det skönt att Fulhams Roy Hodgson går ut och säger att han tycker att alla januaritransfers är helt sjuka och att spelarna kostar för mycket, och att han därmed inte kommer att köpa någon alls.

4 kommentarer:

Holmgren sa...

Japp. Hodgson är benhård med ekonomin. I offside för ett tag sedan sa han såhär:
"Jag kan inte förstå hur vissa klubbar kan påstå att de jobbar på ett sunt sätt när de har sådana enorma förluster. Hur kan det vara en framgång att dra på sig hundratals miljoner i skulder varje år?".
"Den enda säsong som Inter har gått plus sedan Moratti tog över är min andra säsong där. Jag är stolt över det"
"Överallt där jag har jobbat har jag lämnat en plattform år min efterträdare att bygga vidare ifrån. Det ger mig en oerhörd tillfredställelse".

Leeds hade kanske behövt Hodgson för några år sedan?

Anonym sa...

Det påstås att Bellamy är helt klar för Man C nu, men inget på deras hemsida?

Bellamy gillar uppenbarligen att flytta på sig...

Stolpe sa...

Alla managers som inte har pengar säger ju så, men man måste ge dem att de har rätt.
Jag kan inte minnas en klubb som inte varit glad att bli av med Bellamy.

Holmgren sa...

"Alla managers som inte har pengar säger ju så"

Va?

Vet inte om det var ett svar på det jag sa, men om det var det så är du ute och cyklar utan styre. Väldigt få managers sätter ära i att få klubben att gå plus ekonomiskt. Många managers är beredda att gambla med stora pengar för några få poängs skull. Väldigt få managers skulle ta stor stolthet i att han är den enda som fått klubben att gå plus under en viss ägare, eller i att vara en manager som lägger energi på att bygga en plattform åt sin efterträdare.

Nämn en manager till som gjort liknande uttalanden.