tisdag 2 september 2008

Årets sista

Jepp, nu är jag och foto-Jocke i England för 459 gången i karriären men för sista gången i år. Vi ska till Newcastle, Nottingham och London, fast just nu står vi och väntar på hyrbilen på flygplatsen i Manchester.

Vi har inte sett varken Robinho eller Berbatov, dock. Att Berbatov skulle gå till Man Utd har ju känts mer eller mindre klart halva sommaren, men att Robinho valde Man City känns bara märkligt. Killen kanske gillar steak and kidney pie mer än tapas. Ännu märkligare i såna fall.

12 kommentarer:

Joakim Lindqvist sa...

Grejen har väl varit att han verkligen inte velat spela i Real Madrid. Då Real inte vill att han ska gå till Chelsea väljer man helt enkelt att förkasta Chelseas bud och att acceptera Citys bud och då ge Robinho ett val: City eller stanna.

Men hela tiden har man ju varit frågandes till Robinhos mentala kapacitet. När ha ngör uttalandet att: "jag kan inte bli bäst i världen i Real, men kan bli det i Chelsea" då undrar iallafall jag hur killen är funtad.

Det hade varit pinsamt för honom att stanna i Real, så som han har tjatat om en flytt.

Så Real ägde honom sönder och samman xD

Anders sa...

Jag är så sjukt besviken på att arsenal inte handlade nåt. Det var ett rykte om Veloso och det hade ju suttit fint. Men Wenger vet nog vad han gör...fast ibland undrar man...

Joakim Lindqvist sa...

Ja, undrar gör man. Fattar inte vad Wenger sysslar med. Nu ställs vårt hopp till Cesc, 21, Denilson, 20, Diaby, 22 och Ramsey, 18 när det gäller innermittfältet.

Eller just det, vi har ju världens bästa fotbollsspelare i Eboué som alternativ också.

Hrm.

gooner sa...

Instämmer.

Unknown sa...

Och instämmer jag med.

Brukar vara helt lugn med att det inte ska tokhandlas. Men nu hade det behövts.

Love-gais sa...

Hittade ingenstans man kunde kontakta dig så jag skriver det här. Gais vann sitt första derby mot IFK på 16 år. Och du nämner inte ens ordet göteborgsderby på denna bloggen? Skandal? inför alla jävla stockholmsderbyn med bönderna hammarby i spetsen så snackar du så mycket inför mötena. Men när Gais som tidningarna säger "skräller mot ifk" och vinner sitt första derby mot dom på 16 år, då säger du ingenting. Det sista derbyt på ullevi förövrigt. Sen har jag aldrig sett dig ens nämna Gais på den här bloggen, och säg inte att det är för att dom ligger är ett "mindre viktigt lag" när du konstant snackar om norrköping och dess like. MER OM GÖTEBORGSDERBYN, TACK!

Anonym sa...

Varför nämner Jonas inte Skånederbyt MFF-Trelleborg mer? Skandal.

Jonas Dahlquist sa...

Då nämner jag GAIS här nu istället. GAIS, GAIS, GAIS.

Anonym sa...

Bra Jonas! Jag hugger i med MFF, KFF, TFF, GIF, ÖSK, DIF, AIK och kanske ÖSTERS IF. Vad säger ni om den slutklämmen?

Jonas Dahlquist sa...

Jag förbehåller mig rätten att skriva om precis vad jag vill på bloggen. AIK-Bajen jobbade jag på, och då skrev jag om det jag hade jobbat med. GAIS-Blåvitt jobbade jag inte på.

max sa...

Jag vill att du skriver mer om damfotboll eftersom du snodde Mats Olssons damfotboll, damfotboll, damfotboll kommentar från expressen.

Förresten så rimmar Gais på..

Anonym sa...

majs?