söndag 17 augusti 2008

Fotbollssöndag de Luxe

Människor som inte begriper hur man kan vara så uppslukad av fotboll som jag, och förmodligen ni också är, har aldrig upplevt en söndag med sån fotboll som spelades idag.

Chelsea-Pompey var en uppvisning och en fingervisning av vad som komma skall från Scolaris lag.

Aston Villa-Man City var ett lag på väg mot nåt bra mot ett lag på väg in i trubbel. Fyra insläppta i första matchen med en ny manager innebär att det kommer pratas om kris omedelbart. Dessutom blev en av förra årets intressantaste spelare ännu mer intressant, naturligtvis Gabriel Agbonlahor. Han kan vara på väg att bli något riktigt stort.

Man Utd - Newcastle var också bra, och faktiskt premiäromgångens enda oavgjorda match. Kul att se att Newcastles argentinare Jonas Gutierrez väljer att ha "Jonas" på ryggen. Han är min nya favorit på grund av detta. Man Utd visade att inte ens de klarar av att vara utan tre-fyra av sina bästa spelare.

På detta en massa Allsvenska resultat som gör de kommande omgångarna ruskigt spännande. Glöm inte att jag har tippat Elfsborg som mästare...

Avfrostningen av frysen gick förresten bra, om någon undrade.

6 kommentarer:

Ekky sa...

United hat som vanligt... :(

Tycker inte det känns rätt att säga att United visade att dem "inte ens" klarade av att vara utan sina 3-4 bästa spelare, för 3-4 är ju ingenting eller hur? Bara en tredjedel av startelvan.

gooner sa...

Jag retar mig alltid på folk som inte kan särskrivning och som inte kan skilja på objektsform och subjektsform.
Särskilt om de (inte dem!) håller på United.

Vad jag dock inte retar mig på är lag som vann premiären trots att 3-4 av de bästa saknades...

Mendonca sa...

Härligt att det är i gång. Första halvlek av Bolton-Stoke var ju riktigt kul. Och Hull har ligans snyggaste tröjor.

Jonas, en fråga:
I studion på din laptop, vilken sajt kör du ? ...jag brukar själv köra Sky's Score Center från tv-soffan, den är bra, man har full koll på alla 92 lag, men problemet är att den är så seg just på lördag kl 4.

Jonas Dahlquist sa...

Jag kör sportinglife.com - ganska snabbt och mycket pålitligt.

Christian sa...

Hurra för Jonas i EuroTalk!

www.popquiz.se sa...

Jag var på en av de egendomliga allsvenska matcherna, nämligen HIF-LSK. En match som dessutom spelades inför Magnus Haglund.

Har själv slängt in en peng på Arsenal som PL-vinnare. Varför? Enkelt: det gör jag varje säsong...

Studiomannen