lördag 9 augusti 2008

Ett RIKTIGT brittiskt OS-lag

Det blev ju ett väldigt liv i mailkorgen angående mitt påhittade Storbritannienlag när jag inte följde reglerna för OS-fotboll, och dessutom råkade ta ut en irländare (vilket var slarvigt, jag vet - ber om ursäkt igen...).

Därför kommer här ett lag som följer reglerna och är garanterat fritt från irländare. Spelarna ska vara 23 år eller yngre, förutom tre spelare som får vara äldre än så.

Joe Hart (Man City/England), 21
----
Micah Richards (Man City/England), 20
David Wheater (M'boro/England), 21
Rio Ferdinand (Man Utd/England), 29
Gareth Bale (Tottenham/Wales), 19
----
Owen Hargreaves (Man Utd/England), 27
----
David Bentley (Spurs/England), 23
Steven Gerrard (Liverpool/England), 28
Ashley Young (A.Villa/England), 21
----
Wayne Rooney (Man Utd/England), 22
Gabriel Agbonlahor (A.Villa/England), 21

Sådär! Bara en massa engelsmän ändå, förutom Gareth Bale. Han kan för övrigt vara med utan att ta en av "åldersplatserna" 2012 också.

4 kommentarer:

johnnylogan sa...

Jag tror bestämt att du glömde Theo Walcott...men jag antar att du uppdaterar startelvan en gån till!

Jonas Dahlquist sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jonas Dahlquist sa...

Nej då, honom glömde jag inte alls. Han platsar inte.

gooner sa...

Irländare går bra....om de är från norr...