fredag 8 augusti 2008

En nollåtta i Hullottan

Visserligen är jag morgonmänniska, men det var bra tufft att gå upp 06.50 idag. Vi ska köra till Colchester nu - en nätt fyratimmarsresa med "Ayrton Sennas arvtagare" foto-Jocke vid ratten.

Igår var vi och promenerade runt Hull, åt middag och tog ett par pints Guinness. Hull är mycket trevligare och finare än vad jag först kunde se. Att staden blivit utnämnd till Englands tråkigaste vid en massa tillfällen tycker jag är lite orättvist. Jag har varit på många värre ställen.

Efter Colchester Zoo, som alltså står på agendan idag, så drar vi till Ipswich för att bo där i två nätter. Räknar med att foto-Jocke kommer att vara i extas. Själv är jag lite sur eftersom vi alltså kommer att gå på Portman Road innan Bramall Lane. Skandal, egentligen!

4 kommentarer:

stevvan sa...

Nu börjar du få hybris....

Maria G Nilsson sa...

Ayrton-Jocke! Så bra.

Solnasnackar´n sa...

Tror att de olika djuren ska representera olika engelska klubbar.
Förresten, såg ni dvärgflodhästen Freddie som vi i Colchester Swedish Branch sponsrade för några år sedan.
Se upp för traktorerna i Ips...

Maria G Nilsson sa...

Fast... utan att köra ihjäl sig... Såklart...