måndag 11 augusti 2008

Cykelträning med Edman

Framme i Manchester nu, och jag och foto-Jocke var så pass kreativa att vi gjorde intervjun med Erik Edman när han satt på en träningscykel. Själv gick jag i bakgrunden på en sån där joggingmaskin. Hastighetsmätaren på min maskin började plötsligt blinka "Old woman walking with dog", vilket säkert stämde.

Edman är en mycket bra kille. Jag undrade om han var sugen på att ta lagkaptensbindeln i landslaget, men han sa att han aldrig varit det tidigare, inte ens i Habo, och att det kanske skulle kännas konstigt. Jag tycker dock att han är ett bra namn - han är mycket bra med media, kan Lars-Rolands spelsystem utantill och så bör han vara en av dem som de övriga spelarna lyssnar på. Jag hoppas i alla fall att de gör det.

Jag frågade även om han inte var sugen på att vara lite expertkommentator åt oss nu när han ändå är skadad. Erik var lite tveksam efter sin insats i Viasat under ett par U21-matcher i somras, där han hade kläckt ur sig att: "Det är väldigt svårt att spela mot lag som spelar 4-4-3". Den kommentaren gick inte landslagskollegor och gamla lagkamrater förbi, utan innebar en mobiltelefon fullproppad av hånfulla SMS. Jag tycker dock att kommentaren är mycket bra. Det stämmer ju! Det måste vara skitsvårt att möta ett lag med elva utespelare.

För övrigt snodde Edman en snus av mig utan att fråga, men det är OK. Det är inte som när Antti Niemi snodde en hel dosa förrförra året.

4 kommentarer:

TJ72 sa...

Nu har du ju glömt att skriva att du är gästtippare på www.spelbloggen.nu!

Jonas Dahlquist sa...

Zzzzzzzzzzzz...

Gustav Lundblad sa...

Det dröjer nog inte länge innan Edman är tillbaka i HIF. Wigan åker eventuellt ur, och då tror jag att han flyttar hem.

Han har redan börjat göra närmanden:
länk

P sa...

Håller med dig helt och hållet om Edman, som är en av mina absoluta favoritspelare. Eftersom jag var vänsterback i Habo IF när det begav sig och är ung nog har jag givetvis alltid sett upp till honom. Roligt att se att ens favorittyckare uppmärksammar honom på det sättet! Du förgyller C+-studion och EuroTalk med dina kommentarer och ditt kunnande. /Pontus