tisdag 12 augusti 2008

Och vinnaren är...

Mina kompisar Svante och Tobbe på spelbloggen.nu kom plötsligt med en fråga som jag inte var beredd på. Visserligen borde jag ju ha funderat ut vilka jag tror ska vinna Premier League och vem som ska vinna skytteligan, men det tog mig ett tag att klura ut det. Enligt deras hemsida är jag "kändistippare", vilket jag tycker är ett roligt ord.

Idag ska jag och Jocke åka på PL's upptaktsträff i Blackburn. Vi får se om det händer nåt roligt där. Jag rapporterar ikväll.

Igår var vi och käkade på den gamla favoriten Mr. Thomas's Chop House här i Manchester. En helt fantastisk restaurang! Jag tog nån sorts brittisk variant av lapskojs och Jocke slog till med lammstek. Brutalt gott. De som säger att engelsk mat inte är god har aldrig varit där, så mycket kan jag säga...

Här får ni lite osorterat bildmaterial från resan, förresten:

Det högsta huset i Manchester är Hiltonhotellet. Bra utsikt här, tycker jag allt. Ni ser Old Trafford till höger, om ni tittar väldigt ordentligt.

Jag har ett gäng såna här foton hemma redan, men det är ändå bra att ha bildbevis på att jag har varit på City Ground.

Har ni sett ett konstigare träd någon gång!? Det stod i en trädgård mellan Sheffield och Manchester. Jag gissade att det var en grankaktus, men Jocke sa att det inte finns något träd som heter så. Har vi någon arborist bland bloggläsarna som känner igen det här botaniska mysteriet?

En livslång dröm går i uppfyllelse.

1 kommentar:

Björn sa...

Trädet är en gammal klassisk "apskräck". Finns också i botaniska trädgården i Visby.