torsdag 3 juli 2008

Vansinnigt nära en reporterskandal

Jag vet inte om ni såg matchen mellan Djurgården och Elfsborg på Canal+, men det var jag som var reporter vid sidlinjen. Mitt under matchen rullade bollen ut mot mig och jag sparkade in den på planen igen med en ytterst välriktad vänster. SvenskaFans-favoriten David Fjäll beskrev det som "den bästa passningen slagen av en djurgårdare på hela kvällen" när vi pratade i telefon dagen efter. Vad ingen såg var att jag var FRUKTANSVÄRT nära att tappa skon i skottögonblicket! Tänk om den följt med in på planen...! Endast en ytterst reaktionssnabb stortå räddade mig från en svår pinsamhet. Det hade icke varit roligt att få gå in på planen och hämta sin eleganta lågsko i storlek 45. Fr.o.m nu ska jag bära mina gamla Kopa Mundial under matcherna.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Haha det hade varit MYCKET roligt att se! Hade du blivit lite röd i fejan då?

Henrik sa...

:ö)

Jonas Dahlquist sa...

Röd i fejan är bara förnamnet...

Mange sa...

Coolt med kostym och copa, känns helt ok! Go for it!

Anonym sa...

Om man är exakt 30 år, ska man då välja 20-30 eller 30-40? Mycket otydligt... :)

Scrambo8 sa...

30-40 såklart. Du är ju äldre än 30 och inte yngre (dagar, veckor,månader)... :-)

Anonym sa...

Fy tusan, det var tufft. Jag tycker Jonas borde formulerat "20-30" och "31-40".
Fast å andra sidan har jag ingen åldersnoja...

Jonas Dahlquist sa...

Om man är 30 kanske man kan ta det alternativ man känner sig som. Då hade jag tagit det "äldre" alternativet.