torsdag 3 juli 2008

Allsvenskan - it's almost like real football!

Ullevis gräsmatta, Djurgårdens mittförsvar, IFK Norrköping överhuvudtaget, Anselmos intelligens samt Gefles inställning. Ja, det finns mycket att klaga på så här i inledningen av omstarten av Allsvenskan. Dessutom ogillar jag starkt Ljungskiles matchställ med gröna byxor, gröna byxor och GULA strumpor. De ser ut som seriefigurer.

En rolig detalj var dock den flock med fåglar som huserade på Malmö FF:s offensiva planhalva i 1:a halvlek mot Ljungskile. Det var så sällsynt med bollinnehav för MFF där att det faktiskt hade kunnat vara ett gäng drontar* som stod där. Men det var det inte.
*(dronten är utdöd)

Annars är det bra drag i transferfönstret! Stoor till Fulham, Oremo till Djurgården och Arshavin till Chelsea. Två av de övergångarna är inte klara, men jag räknar med att de blir det. För övrigt ryktas det att både Everton och Tottenham är lite sugna på Kim Källström.

Om man nu ska vara positiv också så kan jag väl ge er tre saker som varit bra med Allsvenskan också: Kalmar, Elfsborg och AIK.

3 kommentarer:

Unknown sa...

"Dessutom ogillar jag starkt Ljungskiles matchställ med gröna byxor, gröna strumpor och GULA strumpor"

Förstår dig. Med en strumpa i vardera färg måste det se lustigt ut. ;)

JB sa...

de har både gula och gröna strumpor. de gula är de yttersta paret

Jonas Dahlquist sa...

Jaha, då var tryckfelsnisse framme igen - jag ändrar från "strumpor" till "byxor"...