onsdag 11 juni 2008

Tjeckien - Portugal

0-1 Deco (8)
1-1 Libor Sionko (17)
1-2 Cristiano Ronaldo (63)
1-3 Quaresma

En riktigt bra match och världens bäste spelare visade varför han är världens bäste spelare. Punkterna:

* Tjeckien var egentligen bättre idag än senast, men motståndet var en aning tuffare.

* Man ska ha klart för sig att Tjeckien gjorde allt vad de kunde för att stoppa Ronaldo, men det går liksom inte.

* Jan Koller är banne mig inte liten. Det är en gnutta Freak Show, faktiskt.

* Det ska bli intressant att se Portugal mot ett riktigt bra motstånd så småningom. De har trots allt lite brister i det defensiva spelet, tror jag.

* Förra matchen sa Jeppe Hussfelt att Nuno Gomes hade "Rådjursögon". Nu sa han att han hade "Kastanjeögon". Jag ser fram emot nästa match!!

Matchens tre bästa spelare:
1. Cristiano Ronaldo (Man Utd/Portugal)
2. Deco (Barcelona/Portugal)
3. Libor Sionko (FC Köpenhamn/Tjeckien)

4 kommentarer:

Christian sa...

Av matchen kommer jag minnas hur förbannad Deco såg ut att bli när Simão snodde hans frispark.

Unknown sa...

"De har trots allt lite brister i det defensiva spelet, tror jag."

Det tror inte jag. De har ju trots allt världens bästa mittbackspar, även om de kanske inte visade det idag (hörde bara matchen på radio).

Jonas Dahlquist sa...

Nej, de har INTE världens bästa mittbackspar - men de har ett mycket bra mittbackspar. Däremot har de en högerback som tror att han är anfallare och en vänsterback som är högerback och sen har de ett par väldigt små killar centralt på mittfältet som nog kan få det jobbigt om ett lag lyckas trycka tillbaka dem lite.

Mange sa...

Anfall är bästa försvar - en klyscha, men den stämmer. Det ska till ett sjukt jävla bra lag för att hota Portugal.