fredag 27 juni 2008

Ljungberg landslagspensionär

Beskedet om att Fredrik Ljungberg slutar i landslaget kommer som en personlig chock för mig. En riktig tankeställare!! Han är ju yngre än vad jag är, och redan är pojkvaskern fotbollspensionär! Jag har aldrig känt mig äldre än vad jag gör nu - men det kan ju också bero på att jag faktiskt aldrig har varit äldre.

Ljungberg har - med svenska mått mätt - haft en lysande landslagskarriär, och även om han inte har några internationella medaljer i prisskåpet så har han varit en av de viktigaste i ett landslag som har gått till mästerskap efter mästerskap efter mästerskap.

Han gör förstås rätt också. Generationsväxlingen är omöjlig att undvika, hans kropp har fått mer stryk än "Lillen" Eklunds, och det har inte kryllat av briljanta Ljungberginsatser i landslaget på sistone. Man ska gå hem från festen medan man fortfarande kan gå utan hjälp, som jag brukar säga.

Landslaget behöver nytt blod. Frågan är om det finns några blodgivare?

3 kommentarer:

Johan seidefors sa...

tack för allt "jungbä".

Jack71 sa...

Ja de nya blodgivarna som Sebastian Larsson har ju inte direkt fått Lagerbäcks förtroende tidigare men nu har han inte så mycket val herr Lagerbäck!

Tycker Ljungberg gör rätt då hans spelstil, kropp ändå inte kommer palla att spela på hög nivå så många år till.

http://jack71.blogg.se

Mange sa...

Finns fortfarande läge för comeback, lagom till VM2010. Skulle kännas helt ok faktiskt. Men att han skulle lägga av efter EM var väntat, trodde t o m att han skulle lägga av med fotboll helt, Brolinstyle.