onsdag 18 juni 2008

Grekland - Spanien B

1-0 Angelos Charisteas (42)
1-1 Ruben de la Red (61)
1-2 Daniel Güiza (88)

För fyra år sen Europamästare - den här gången nollpoängare i en relativt svag grupp. Grekland är ett landslag jag inte begriper mig på. The points:

* Fatta att Mallorca skrev in i konraktet att Güiza skulle få en E-N-O-R-M bonus ifall han blev landslagsman, lite som att de inte trodde på att han skulle bli så bra. Nu gjorde han mål i EM. Up yours, Mallis.

* Hade jag varit värvningsansvarig för Liverpool så hade jag värvat Ruben de la Red. Dels är han en Xabi Alonso v2.0, och dels har han ett namn som hade sålt matchtröjor för typ 60 miljarder pund per år.

* Förra EM avgjorde Charisteas EM-finalen. Nu gjorde han mål i EM:s (på delad plats) mest betydelselösa match. Man kan garva åt Charisteas nu, men minns då att han har ett EM-guld i bokhyllan. Man kan över huvud taget garva åt många gamla spelare som kanske har lite lustiga liv nu för tiden och som ser roliga ut, men då ska man alltså komma ihåg att de t.ex har ett VM-brons från -94 och t.ex var med i världslaget. Mer respekt istället för hån.

* Min chef, som gärna messar tråkiga ordvitsar, skrev i ett SMS att: "...spanjorerna byter ut alla utom en, som dämed får svårt att vara med i startelvan 'I niesta' match". Då svarade jag att vi skiter i spanjorerna, och att "...nu Xavi väl ändå koncentrera oss på Sverige-matchen?". Hajar ni nivån?

Matchens tre bästa spelare:
1. Ruben de la Red (Getafe/Spanien)
2. Daniel Güiza (Mallorca/Spanien)
3. Cesc Fabregas (Arsenal/Spanien)

1 kommentar:

Christian sa...

Humor på HÖG nivå haha, sånt där gillar jag.

de la Red till kära Pool skulle inte vara fel