torsdag 3 april 2008

Staff för Hleb...

...borde det naturligtvis ha blivit, men jag noterade två andra saker i gårdagens "battle of England" i Champions League:

1. Slarvigt försvarsspel låg bakom målen - hur Liverpool kan släppa just Adebayor är ett mysterium. Det går inte att köra zonförsvar in absurdum på fasta situationer. Kolo Touré lät sig luras av Steven Gerrard lite lättare än vad som är OK, och detsamma gäller Eboué, men jag förväntade mig mer av Touré.

2. Fan vad Dirk Kuyt springer.

Minnesgoda läsare av denna blogg vet att jag redan skrivit om Fenerbahces Kazim Kazim - han som heter Colin Kazim-Richards i England men Kazim Kazim nu när han spelar i Turkiet. Kul att han fick göra mål mot Chelsea, sånt unnar jag en före detta Sheffield Utd-spelare! Nu hjälper knappast det eftersom Chelsea lär vända på steken hemma på Stamford Bridge, och så blir det tre engelska lag i semifinal.

1 kommentar:

Unknown sa...

Tre Premier League lag säger i Champions League semi-final säger väl det mesta om ligan. För visso är inte Liverpool värdiga det, ska bli kul att se ett nästan lika tråkigt Chelsea tråka sönder dom. Det måste väl ändå bli århundradets tråkigaste och mest stängda Champions League semi-final? Kommer inte ihåg om det är dom två som möts men ändå...