måndag 21 april 2008

Självmål

Att vara en del av Canal+ är som att spela i Allsvenskans bästa lag, och att då och då få representera Canal+ i Eurotalk i Fan-TV är lite som att spela med landslaget. Idag gjorde jag självmål i en landskamp.

Vi pratade Champions League i den sista studion, och jag fick en fråga av alltid eminente David Fjäll om vilken Barcelonaspelare som kan bli avgörande mot Manchester United, och jag svarade Ronaldinho, trots att jag egentligen vet att han är skadad. Jag vet inte varför jag sa så. Det är skitjobbigt.

Förra gången svarade jag "tre" på frågan om hur många FA-cuptitlar Tottenham har vunnit (det är åtta). Erik Niva har mailat en massa Tottenhamlänkar till mig sen dess. Jag är ur form, helt enkelt.

Hoppas att någon lägger upp en länk till det här inlägget på Fan-TV:s forum, annars blir jag idiotförklarad av alla Spanienfanatiker där. Det blir jag säkert ändå, förresten.

Har jobbat med Marcus Birro två dagar i rad nu. Honom vill jag se ännu mer av i Canal+ till nästa säsong!!

3 kommentarer:

Scrambo8 sa...

Jag länkar till din blogg, lätt!
Kunde dom inte klippa bort det? Men det skall i alla fall bli skoj att se programmet med en sådan bra panel (Du, Birro, Tennisberg har jag bara sett en gång tidigare).

Mendonca sa...

Du kan vara lugn Jonas, självmålet märktes knappt i det stora hela. Du är gjuten i startelvan. Ett bra koncept EuroTalk, trevligt att lyssna på med finfin panel. Birro hade jag svårt för i början men han har starquality! Mästare på formuleringar. David är en liten parvel jag kommer ihåg som bebis och uppstudsig tonåring. ;-)

Angående Birmingham-derbyt skulle ni tagit upp matchen i matchen: O’Neill vs McLeish. Dom måste ha mötts otaliga gånger med Celtic och Rangers.

För övrigt: Jobbig vecka det här…
Tis: Chelsea-Liverpool
Ons: Barca-United
Tors: AIK-DIF
Lör: Chelsea-United, Barnsley-Charlton

Frågan är vad man skall göra på fredag. Umgås med familjen kanske ?

gameover sa...

På tal om något helt annat. Tex inför mötet på lördag mellan Chelsea och United (nu är det iofs inte supersöndag, då blir det lite svårt med gäster) men vid liknande tillfällen, ta in tex en skribent från svenskafans (som håller på United och en från Chelsea) och låt sen de två vara med i studion. Vet inte om man kan ge förslag åt dig, men nu har du sett det iallafall. Tror väldigt många skulle uppskatta lite nytt blod, där de ändå inte är experter, men kan alltiing hysteriskt bra om just de lagen som spelar.