torsdag 20 mars 2008

Slutspelsdöden

Jag önskar att jag kunde skriva mer om engelsk fotboll för stunden, men den här veckan har handlat om ishockey, ishockey, ishockey och en allsvensk upptaktsträff. Från och med imorgon blir det dock full koncentration på Premier League igen!

Ett par saker från gårdagen och dagen ändå:

* Det kommer inte att bli lätt att utse "Årets match" i Premier League i år, det blir inte ens lätt att utse "Årets Chelseamatch" med tanke på att de spelat 4-4 två gånger nu. Urstarkt av Tottenham!

* Cristiano Ronaldo kommer, utan tvivel, bli årets spelare i England.

* Sportbladets löp idag visar hur mycket deras språkbruk har kvaddat min hjärna. Det stod "HÄR RASAR LÄKTAREN" och min första reaktion var att jag undrade vad läktaren var upprörd över?

* Kaka missar matchen mot Sverige, bara smulor kvar av det brasilianska landslaget.

2 kommentarer:

Dennis sa...

"Kaka missar matchen mot Sverige, bara smulor kvar av det brasilianska landslaget."

Då måste det där vara Arne Hegerfors fel.

Mats Svensson. sa...

Fast Arnes kompis Ankan är ju fortfarande tillgänligt för brassarna.