onsdag 19 mars 2008

Allsvensk upptaktsträff

Sitter just nu i en föreläsningssal i Norrköping på den årliga Allsvenska upptaktsträffen. Det är ett spektakel i sig, kan jag berätta.

Pelle Blohm har redan skällt ut mig för att jag inte hade med honom på min lista med expertkommentatorer som jag har jobbat med. Han trodde att jag bara hade "minus" på honom... vi får väl se, säger jag!

Annars inleddes SvFF:s DVD-presentation av fjolårssäsongen med att min näsa täckte halva bilden. Det var jag och Stefan Rehn som tog skydd i IFK:s omklädningsrum när Bengt Andersson sprutade champagne efter matchen mot Trelleborg.

Ett annat bra tecken är att jag inte ens behövde presentera mig när jag skulle hämta min "påse" vid SvFF:s bord, jag fick den med mitt namn på direkt av tjejen bakom bordet. Nu börjar det likna något!!

Kalmar FF(!) är favoriter till guldet enligt en mentometeromröstning här. Var är Allsvenskan på väg...? Just de här mentometeromröstningarna är lustiga. Alla klubbrepresentanter och alla mediarepresentanter är med och röstar, och varje år tror ALLA att publiksiffrorna kommer att öka och att nykomlingarna åker ur.

Övrigt att konstatera härifrån:
* Allsvenskan har fått en ny logga som är snyggare än den gamla men fortfarande långt ifrån snygg.
* En klubb kan inte längre få poängavdrag för vad publiken pysslar med.
* Ola Andersson blir väldigt solbränd på jobbet eftersom han är i Argentina hela tiden.

Inga kommentarer: