måndag 18 februari 2008

Jo, jo - det blir återigen jo-jo

Det är svårt att hänga kvar i Premier League om man är nykomlingar, det är bara att fråga Derby County. Jag har nyss kollat på 1:a halvlek av Bristol City - Crystal Palace, där det inför matchen var så att Bristol City skulle gå upp i serieledning vid seger. Nu står det 0-0, och om detta är det bästa laget i The Championship så kommer det att bli problem för nykomlingarna i Premier League nästa säsong också. Jag och foto-Jocke var på The Hawthorns i höstas och såg West Bromwich - Stoke, och de lagen höll inte heller någon särskilt hög klass kändes det som.

Bristol City, Stoke, Ipswich, Burnley och Hull finns alla med bland topp-8, och det skulle vara skitkul om några av dem gick upp eftersom jag gillar att se nya städer, arenor och träningsanläggningar.

De tre övriga topp-8-lagen är West Brom, Watford och Charlton - de har jag sett på de respektive arenorna, så då känner jag inte samma längtan över att få upp dem igen.

Vilka som går upp? Mitt tips: Watford, Stoke och West Bromwich. Vilka som åker ur? Mitt tips: Derby (no shit...), Fulham och Wigan.

Inga kommentarer: