onsdag 23 januari 2008

Staffan Ling

Honom har ni inte tänkt på på ett tag, va!? Programledare för "Femettan", ett gammalt fint och hemsnickrat SVT-program från den tiden då SVT hade små provinsiella nöjesredaktioner ute i landet som producerade all möjlig skit! "Lekande Lätt" med sveriges mest välkammade mustasch Kjell Lönnå var ett annat sånt. Det enda överlevande provins-SVT-programmet idag är väl "Packat & Klart", och det är ju så jävla dåligt att det är skrattretande. Det är sjukt att SVT inte kan hålla sig med ett vettigt reseprogram.

Nu kom jag ifrån ämnet - som ju var "Femettan" med Staffan Ling. Tottenham spöade Arsenal i Ligacupen efter NIO års väntan på en derbyseger. 21 matcher i rad slutade med Arsenalseger eller med oavgjort, och jag har fått en idé om att leta tag i vilka klubbar som har vilka som "Bogeyteams". Har ni några uppenbara förslag? Typ som att Arsenal bara har slagit Middlesbrough en gång på de fem senaste o.s.v.

4 kommentarer:

Mange sa...

Everton har ett riktigt booey-team. Till råga på allt möts de ikväll, som du säkert vet?

Senaste vinsten i cup-sammanhang var 1956 i FA-cupen. På senaste 30 matcherna har Everton vunnit endast två matcher, den senaste var i november 2000. Sedan dess är det 18 matcher utan vinst mot Chelsea.

Booooogey!

Men ikväll vänder det! :)

Jonas Dahlquist sa...

Det är det här jag älskar med kommentarer till blogginläggen. NI gör research åt MIG.

Fast den där hade jag redan koll på, men ändå. Stort tack Mange.

Mange sa...

Misstänkte att du skulle ha koll på den! Jag tror du är ett Everton-fan, men vill inte erkänna det ;)

Jonas Dahlquist sa...

Njae... jag tycker egentligen att Everton är rätt halvtrista (förutom Arteta och Cahill), men jag vet att de har många fans så jag brukar försvara dem i interna diskussioner om matchval etc. Dessutom har jag varit på Goodison Park på ett Merseysidederby. Det var grymt.