onsdag 29 september 2010

Mr. Göte Borg

Fatta att det finns två personer som heter det i Sverige!! Shit, vad de måste ha fått höra många ordvitsar under sin livstid...

Jag aspirerar dock på att ha 'Mr. Göte Borg' som smeknamn den närmsta tiden. Jag är i 031-regionen för tredje gången av sju möjliga inom en tvåmånadersperiod. Visserligen trevligt eftersom jag har ett antal bekanta här nere som man kan beta av fika/öl med efter matcherna, men så är det ju det här med regnet...

Solen sken och det var en fullständigt fantastisk höstdag när jag anlände med X2000. Det är fortfarande jättefint. Ändå så VET jag att det snart regnar och blåser. Det är det mest negativa med den här staden.

Det mest positiva med Gbg är ju förstås "Hegerforsarna", och jag brukar alltid stå och dra extremt torra skämt med den legendariske studiomannen L-O Haraldsson under matcherna i Göteborg. Träffas vi i t.ex. Malmö eller Halmstad sker inte detta. Ikväll funderar jag på någon av tre följande "skôj":

- Vet du hur man känner igen en bil från Jamaica?
- Nej...
- På reggaestreringsskyltarna.

- Vet du vad det bästa med Göteborg är?
- Nej...
- Tåget till Stockholm.

- Har du sett Stevie Wonders nya fru?
- Nej...
- Inte han heller.


Tror att jag tar den om Jamaica.

9 kommentarer:

Anonym sa...

- Vet du hur man känner igen en bil från Tyskland?
- Nej...
- Det gör man inte (german)

Anonym sa...

En till med Göteborgsdialekt

- Hur många tyskar bor det i Göteborg
- Gör-many

Anonym sa...

- Hur känner man igen en bil från Spanien?
- Växellådan är Manuel.

Anonym sa...

Hur många Göteborgare bor det i Kanadas huvudstad??

-öhh, Åtta-va?

Erik sa...

-Vet du hur många Göteborgare det behövs för att skruva i en glödlampa?
-Nej...
-2 st. En som skruvar i lampan och en som står bredvid och drar dåliga vitsar.

Kålle sa...

-Varför var Adolf Hitler så oerhört dålig golfare?
-Vet inte...
-Han kom aldrig ur bunkern!

Bockis sa...

Göteborgshumorn rockar!
En fotbollsfråga: Grymt att ni visar Argentinska ligan. Men jag fattar inte riktigt det där med Apertura och Clausura. Kan du utveckla?

ColinZeal sa...

Varför är Jimmy Åkesson alltid sen till riksdagen?
Han vill vara sist.

Vilket djuuuur e det stössta i GöttteboRRRJJJ?
Inorm!

Hörde ni om Styckmordet i Sydafrika?
Det var Nelson Mandela.

Unknown sa...

-Vet du varför Fritzl hade så låga elräkningar?
-Nej..?
-Han hade släkt i källaren.