måndag 27 september 2010

Alla dessa dagar...

...som bara kom och gick - det var tydligen de som var livet.

Så känns det just nu. Vi har haft mer att göra än (i princip) någonsin på jobbet, och jag är ledsen att blogginläggen här mest handlar om ursäkter till varför det inte kommer några riktiga blogginlägg.

Någonstans måste jag dock prioritera, och då bör det vara viktigare att få ut TV-bilder än att blogga. Åtminstone när man är reporter på en TV-station.

Igår MFF-IFK och en hysterisk målvaktstavla kombinerat med pinsamt straffskytte från de blåvitas håll. Matchen var väl sådär, men intensiteten, betydelsen och inramningen gjorde den till en riktig toppmatch ändå. Jag har sagt MFF sen i mars, och jag ändrar mig icke.

Idag AIK-HIF och ett mästarlag på rådekis mot ett HIF utan Gerndt. Det doftar kryss, tycker jag. Ni kommer inte att se mig i rutan ikväll, jag sitter och styr och ställer i sändningsbussen istället.

På onsdag ska jag åka tåg ner till Göteborg för GAIS-Häcken. Då har jag tre timmar på mig att formulera ett "riktigt" inlägg. Ni får hålla er till tåls tills då.

2 kommentarer:

Dennis sa...

Då förväntar jag mig att ett foto dyker upp på bloggen, på dig i sändningsbussen när du pekar med hela handen.

Sektion F sa...

En förfrågan: skulle det inte gå att göra Dagens klubb - Spanish edition? Där har man ju, som sagt lite sämre koll