fredag 11 juni 2010

Vatten över huvudet

Nu är det bara att inse att jag inte kommer att hinna med presentationen av alla lag innan VM börjar. Jag får göra klart dem under turneringen. Man vill ju inte missa pallplatserna när man betat av Grekland, Algeriet, Nordkorea och Nya Zeeland, liksom.

Det tar en förbannad tid att skriva en sån där presentation, och jag har en massa annat att göra också.

Imorgon ska jag dessutom tidigt iväg till en "Safari Lodge" någon timme från Johannesburg för att bo i naturen över helgen. Min sambo önskade sig lite natur och lugn och ro i födelsedagspresent, och givetvis fyller hon år mitt under brinnande VM. Föga anar hon att jag har ringt och kontrollerat att de har kabel-TV där ute i vildmarken, vilket gör att schemat lyder:

LÖRDAG
13.30: Sydkorea - Grekland
16.00: Argentina - Nigeria
20.30: England - USA

SÖNDAG
13.30: Algeriet - Slovenien
16.00: Serbien - Ghana

Sen får vi ta oss därifrån vid 18.00-tiden på söndag för att hinna hem till Tyskland-Australien klockan 20.30. Jag ska nog hinna med att se en giraff eller två, och möjligen en Zebra, men nu är det banne mig fotboll som är prio ett.

3 kommentarer:

Richard sa...

"| DEN 11 JUNI 2010 09:26 |
Nu är det bara att inse att jag inte kommer att hinna med presentationen av alla lag innan VM börjar."

...det har vi som läser denna bloggen vetat länge :) Men jag beundrar att det dröjde ända till 5 timmar före avspark innan du helt gav upp hoppet att hinna med alla lag. Det vittnar om bra ambitionsnivå, förvisso även om lite bristande självinsikt...

Alexander sa...

Haha you don't say!

Mattias sa...

Att du inte skulle hinna med detta hade man kunnat räkna ut för länge sedan. Det är dock utmärkta artiklar om varje lag, inte för korta, inte för långa och ofta med en rejäl dos humor :-)