måndag 3 maj 2010

Boj(an)kott?

I onsdags var jag och foto-Jocke på AIK:s träningsanläggning Karlberg för att prata med Björn Wesström. Det var det inslaget ni eventuellt såg innan AIK-Djurgården igår, om ni var vakna så tidigt.

Vi hann - förutom intervjun med Wesström - stå och prata i en halvtimme om Millwall med Kenny Pavey som var helt säger på att de skulle, citat "fuck up against Tranmere", vilket de också gjorde. Millwall hade verkligen chansen att gå om Leeds upp på andra plats i League One, men nu ligger de trea inför sista omgången och där möter de fyran Swindon samtidigt som Leeds möter Bristol Rovers hemma på Elland Road. Allt talar för att det blir Norwich och Leeds som tar steget upp till The Championship och att Millwall får kvala tillsammans med Swindon, Charlton och Huddersfield. Hade ni förresten koll på att Sheffield Wednesday åkte ur The Championship? Ville bara kolla det.

Nåväl, det här skulle handla om AIK-Djurgården, så jag fortsätter med vad som hände på Karlberg. Efter Pavey-manglingen var det dags för Bojan Djordjic, som kom och började prata om den bojkott som TV4 har mot AIK. Han hade så många åsikter i ämnet att jag inte ens kan skriva ner dem här, det skulle det behövas en bok för, men mot slutet av pratstunden sa vi att vi får se vad som händer på derbyt, när AIK har förlorat och Bojan blivit utvisad, om det blir någon djupintervju med mig för Canal+ på innerplan, och så skrattade vi.

Föga kunde vi ana att AIK och Bojan skulle bi berövade en straff vid ställningen 1-0, tappa 50% av sin energi där och sen släppa in 1-1 efter att ha tappat de återstående energiprocenten på grund av Tomi Maanojas spelsinne, eller brist på spelsinne. Det borde alltså ha blivit straff och förmodligen 2-0, istället var det 1-1 och jag såg på Bojan att han inte var glad när han kom till intervjumikrofonen i paus. Det skulle han inte vara heller, det är straff där 37 dagar i månaden, och när han såg reprisbilderna så blev han så förbannad att han inte ville prata mer. Ingen stor grej för mig, men ganska rolig TV, om man ska se det på det sättet.

Jag vill bara göra klart att jag inte bojkottar Bojan för detta... Däremot kan han komma att få svara på fler intervjufrågor än vanligt (onödigt många) som kompensation när vi visar IFK Göteborg-AIK på torsdag. Och vilken match det kan bli!! En uppföljare på supermatchen den 1:a november, fast med något annorlunda förutsättningar.

1 kommentar:

Anonym sa...

äh, säg som det är. Bojan är ett rövhål.