torsdag 29 april 2010

Restaurangrecension

Jag tittade förresten på gårdagens match på ett etablissemang i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Det hette Jack n' Micks Bar. Ni som har följt bloggen ett tag vet hur betygsskalorna fungerar och kommer därför upptäcka att vi har en ny rekordnotering här:

Jack n' Micks bar får... noll målgivande målpassningar av fem möjliga, utbytt i 39:e minuten, innan dess två självmål och ett onödigt gult kort för snack som innebär avstängning. Orsakade dessutom skada på inte mindre än tre egna nyckelspelare, och när bytet annonserades sparkades det upp en sko på läktaren i ren ilska, och den träffade en femårig flicka.

Förstår ni då?

11 kommentarer:

papa sa...

Att kalla Jack n' Micks bar för etablissemang, redan där borde man få rött.

Jonas Dahlquist sa...

Det var, utan överdrifter, ett av de två sämsta ställen jag har varit på i hela mitt liv.

Det enda som kan konkurrera var en smörgåsbar i Porto, där jag var med bl.a. min kompis Davvan som fick in en macka med en tillplattad och panerad hamster/råtta. Det var inget vidare heller.

Jonas sa...

Maten var alltså bra men servicen dålig, eller? =)

Knut sa...

Du använder dig av en inverterad ranking va? Så noll av fem är bästa möjliga?

Perre sa...

Hej Jonas.
Tråkigt det här. Hoppas du inte hade familjen med dig. Och Petter!
Han är väl inte (heller) stammis?
Jag har ett välmenande tips:
www.syltor.se.
En guldgruva för män(niskor?) som önskar stabbig mat och flödande prisbillig öl! Ibland med TV-sänd fotboll dessutom.

Unknown sa...

Får man fråga vad herrn beställde för mat?

henke sa...

All publicitet är bra publicitet!

Eller vad säger ni, Jack 'n Micks bar?

Linhem sa...

Så...det enda som kan mäta sig med Ali Dia?

Jonas Dahlquist sa...

Linhem - japp, det var på den nivån.

Niklas - det var plankstek everywhere. Pulvermos, pulverbearnaise och förmodligen pulverkött också. Har inte bestämt mig vad som var värst, maten eller servicen.

ColinZeal.se sa...

"Har inte bestämt mig vad som var värst, maten eller servicen."

Kanske läge att bjuda in den där domaren från Izvestjaturneringen (ursäkta bytet till en mikrosport) som valde att singla slant vid oavgjort i semi eller finalen?

...I say AY!

mats sa...

Utan tvekan världens bästa krogrecension. "krog" kanske förresten?