tisdag 30 mars 2010

Våra resor har spårat ur

Efter den makalösa tågfärden i Tyst Avdelning i söndags så sitter jag nu på Ängelholms Flygplats och väntar på planet hem. Tyckte att det var oproportionerligt många lågstadiebarn vid gaten, och förklaringen till detta kom nyss - även om det var en otippad förklaring. Plötsligt plockade en tant fram ett dragspel, och det var tydligen den givna signalen. Alla ungarna tog fram varsin lergök (den svenska motsvarigheten till säckpipa) och började spela "When the saints go marching in".

Det lät, förstås, ytterst tveksamt.

De ska enligt uppgift upp till Stockholm för att vara med i "Talang 2010", och mitt förhandstips är att lergöksbarnen från Ängelholm inte vinner den tävlingen.

Tyst Avdelning, kom tillbaka. Allt är förlåtet.

3 kommentarer:

Sville sa...

Haha, känner igen mig Jonas.
Lergökar och blockflöjtar ska inga barn inneha!
Båda mina barn har fått sådana med sig hem från skolan att öva med.
Jag klarar ca 1 sekund...

Glenn sa...

Åh, ett close encounter med Ängelholms berömda lergöksorkester!

Läs om dem:
http://hem.passagen.se/lergoksorkestern/lergork.htm

Anonym sa...

Här följer listan över minuter per mål för de spelare som har gjort tio mål eller mer i årets Premier League.

91.7 Fernando Torres
95.1 Wayne Rooney
95.8 Didier Drogba
122.1 Carlos Tevez
123.6 Jermaine Defoe
139.7 Dimitar Berbatov
142.9 Darren Bent
145.9 Cesc Fabregas
148.2 Louis Saha
157.5 Frank Lampard
166.3 Florent Malouda
224.6 Gabriel Agbonlahor