måndag 15 mars 2010

Fullsmäckad helg

Inte ett blogginlägg här på ett par dagar beroende på fläskigt arbetsschema, men nu är jag tillbaka framför datorn. Vi tar väl de senaste dagarna i tur och ordning:

FREDAG
Rule Britannia med AIK:s Nils-Eric Johansson och Expressens Kalle Karlsson var synnerligen trevligt att spela in - jag försökte ju pumpa Nisse på ett par skandalhistorier från Blackburntiden i programmet, men de släppte han inte ur sig. Inte förrän efter inspelningen, i alla fall. Sen kom det ett knippe storys som var riktigt roliga, och jag fick en hel del bra tips på ställen i Liverpool/Manchester att gå till på söndagar - det var nämligen då som Blackburnspelarna var lediga för lite restaurangaktiviteter. Nisse berättade också att han faktiskt är en av de spelare som lyckats bli fotograferad under en julfest, iklädd en mindre tjusig kreation. Han hamnade utanför baren eftersom han, citat "behövde lite luft", och då var paparazzifotograferna framme och förevigade den svenske backen iförd 100% hallickutstyrsel, inklusive guldkedjor, kråsskjorta och högklackade stövlar (med guldfiskar i själva klacken). Det känns som att jag skulle kunna tänka mig att betala ett par hundringar för negativet till det där fotot...

Förutom detta satte jag igång en liten tävling där man kan vinna den röda Nike-boll som användes i Premier League i helgen. Lite av en raritet, faktiskt. Det enda ni behöver göra för att vara med i utlottningen är att svara på hur det gick i Nisse Johanssons första Premier League-match. Maila rätt svar och er adress till praktikant-Jocke på joakim.aspelin@otw.se så är ni med där.

LÖRDAG
En rolig arbetsdag med klockren vinst i Premier League-utmaningen (9-3 till mig) och ganska så många mål att rapportera om. En sak blev dock lite kajko, som vi sa när jag växte upp, och det var att fel chans från Stoke-Aston Villa kom ut i höjdpunktspaketet i paus på 16.00-matcherna. Sånt händer ibland, och för det mesta brukar man kunna ta sig ur de situationerna rätt bra. Nu lyckades jag bygga upp det som att det bara hade hänt en enda sak av intresse, och det var DET HÄR... och så kommer det bara ett helt misslyckat inlägg i bild. Lasse och Jens tyckte att det var kul, i alla fall. De fick fler tillfällen att skratta åt mig på söndagen.

SÖNDAG
Här var det nämligen dags för nästa miss. Efter AIK-Mjällby intervjuade jag Mikael Stahre, och precis i slutet av intervjun fick jag en märklig rundgång i mina lurar, vilket gjorde det omöjligt att prata - så jag sa något i stil med "Tack, Mikael. Det här.. Alltså... Äh, vi får bryta här. Klipp där". Intervjun spelades nämligen in för att sändas ut bara halvminuten senare. Ibland fuskar man så. Detta var dock inte sändningsbussen med på, så de lät min förvirrade avslutning gå ut i sändning, återigen till stor muntration för Lasse och Jens, som så ofta gaddar ihop sig mot mig...

Förutom det så var det en rolig arbetsdag igen, bortsett från de köldskador jag ådrog mig. Någon gång ska jag lära mig att ha på mig handskar, tjock jacka och långkalsonger när det är minusgrader.

Bojan Djordjic drygade sig lite i min intervju med honom och sa att "experter har ofta fel, och vem som helst kan kalla sig expert - eller hur Jonas...", och det kommer han att få sota för i höst när vi summerar Allsvenskan 2010. Om AIK spelar som igår kommer de att bli ett mittenlag som bäst, nämligen. Mjällby var dock en trevlig bekantskap, och håller de den här nivån så kommer de att klara sig kvar med marginal.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att du körde oasis i utmaningen:) supersonic, hörde de direkt, klass:) grym blogg, bra program,skön person, keep up the good work

Anonym sa...

Jag vet inte, men har inte Bojan drygat till sig lite i allmänhet i år? Jag menar ÄNNU mer än tidigare?
Jag tycker att han är ganska skön, men nu börjar det bli lite väl mycket för min smak.

Peter Ö sa...

Det ligger ju något i det Bojan säger, nämligen att alla möjliga går under epitet "expert" i framförallt sportsammanhang på tv. Därmed inte sagt att en del av dem (dig, Jonas, inkluderat) inte förtjänar titeln.

Personligen tycker jag 90% av alla "experter" säger precis det man likaväl hade kunnat säga själv om man suttit där.

Sen har vi dom där 10% som förmedlar en extra dimension till det som händer på planen, och bland dom vill jag lyfta fram Jens Fjellström och Ola Andersson.

dave sa...

Bojan kompenserar uppenbarligen för AIKs bedrövliga insats mot Mjällby. Mourinho-taktik från en spelare helt enkelt. Fokuserar vi på hans person istället för AIKs spel så gynnar det i längden AIK. Därför vill jag passa på att uppmärksamma hur genombedrövliga svenska mästarna var i matchen mot Mjällby. Håller med dig helt, de måste bättra sig markant om de vill nå europaspel!

Anonym sa...

Kan Bojan kalla sig för fotbollsspelare kan väl Jonas kalla sig för expert?

Måste också säga att jag tycker att det är väldigt låg klass på utmanarna i tävlingen. Jag är hyfsat Premier League-nördig men inte på något extremt sätt, men lyckades ändå pricka in 9 rätt i lördags.