tisdag 2 februari 2010

Samma mamma, under match

Satt nyss och kommenterade den synnerligen underhållande tillställningen mellan Hull och Chelsea som slutade 1-1, och under matchen kom jag på mig själv med att - flera gånger - sitta och tänka: Men det var väl HELVETE vad lika de är. Vilka då? Jo, Hulls Craig Fagan och Henrik Larsson, förstås. Att jag inte har sett det tidigare är ett under.


Chelsea tappade två poäng och Hull vann en, och gladast var Sir Alex Ferguson som bara kunde konstatera att hans lag nu knappade in ytterligare. Chelsea-Arsenal och Manchester Utd-Portsmouth i helgen, och sen kan Premier League mycket väl ha ett nytt lag i topp. Bottenstriden blev inte heller mindre intressant i och med resultatet. Kolla här, bara:

13. Sunderland - 23m (6v, 6o, 11f) 30-40 24p
14. Wigan - 22m (6v, 4o, 12f) 24-47 22p
15. West Ham - 23m (4v, 9o, 10f) 29-38 21p
16. Bolton - 22m (5v, 6o, 11f) 29-44 21p
17. Wolves - 23m (5v, 6o, 12f) 19-40 21p
------------------------------------------
18. Hull - 24m (4v, 9o, 11f) 23-49 21p
19. Burnley - 23m (5v, 5o, 13f) 23-46 20p
20. Portsmouth - 22m (4v, 3o, 15f) 19-35 15p

Fyra lag på 21 poäng och jämnt så det förslår. Jag tror att de tre lag som just nu är mest troliga Championshiplag till nästa säsong heter Portsmouth, Burnley och Wolverhampton. Hull kan också konkurrera med Wolves om den tredje platsen ner. Bolton och West Ham bör komma igång lite bättre, Wigan tar konstiga poäng här och där, och Sunderland är för bra.

Dagens lilla guldsko går till Crystal Palaces Danny Butterfield, som i afton gjorde hattrick mot Wolverhampton i FA-cupen. Crystal Palace vann med 3-1. Det lustiga är två saker - för det första så kom målen inom loppet av strax under sju minuter, och för det andra så är Danny Butterfield back! Rätt så starkt med tanke på att han tidigare hade gjort sex mål på 253 matcher för Crystal Palace... En stor eloge till den gamle managerhjälten Neil Warnock också, som bytte ut Butterfield i den 88:e minuten för att han skulle få en stående ovation.

En ovan målskytt. En ännu mer ovan tvåmålsskytt. En fruktansvärt ovan tremålsskytt. Danny Butterfield.

12 kommentarer:

Hjalmar H sa...

Lustiga är att min Far sa exakt samma sak om Fagan. Synd att inte Hull vann

Anonym sa...

Skulle inte Wigan ligga bra mycket högre upp??

Viktor sa...

Jag tror det kommer vara fortsatt getingbo kring de nedersta placeringarna ända in i maj. Men visst vore det märkligt om lag som West Ham och Sunderland ska bli inblandade? Nej, det lär inte ske. Wigan får det tufft men klarar sig nog knappt. Bolton tror jag absolut klarar sig. De har rutinen att klara av sådana här bottenstrider och deras manskap ser väl aningen starkare ut än de främsta konkurrenternas. Burnley är trots allt starka hemma även om deras formkurva har pekat nedåt de senaste månaderna. Wolves tycker man ju bara om, så är det och jag hoppas de blir kvar men det är långt ifrån säkert. Omöjligt att sia vilka av dessa som klarar sig och vilka som åker ur men jag tror att det står mellan Wolves, Hull, Burnley och Pompey i första hand med Wigan som en lite outsider som kan dippa ordentligt.

Viktor sa...

Förresten, kikade på Mästarnas Mästare ikväll och la märke till att Stefan Holm, i vissa vinklar, är ruskigt lik - Wayne Rooney. Japp, trot om ni vill.

Johan sa...

Jag har försökt bevisa för mina vänner hur lik Fagan och Larsson är varandra, men aldrig lyckats..
Första gången jag såg det trodde jag och min bror att det var Larsson. Då Fagan satt på läktaren och de filmade honom..

Anonym sa...

även min far nämnde det här med att Fagan ser ut som Larsson. Han som aldrig sitter ner och kollar på engelsk fotboll gjorde mig dock sällskap för några veckor sen och det först han sa var hur lika de är, nu kan jag inte sluta tänka pån det när jag tittar på Hull!

Anton sa...

När ämnet ändå är uppe måste jag ta upp liknelsen mellan Emile Heskey och Bill Cosby! Kom inte och säg att ni aldrig tänkt på det! Den tydligaste lookaliken i hela Premier League.

Anton sa...

När vi ändå är inne på ämnet, det är väl inte bara jag som ser likheten mellan Emile Heskey och Bill Cosby? Ibland kommer jag på mig själv i TV-soffan med att undra vilket avsnitt det är, som jag aldrig sett förut! Sedan har vi ju också Jimmy Bullard och Lars Ulrich(båda långt hår). Detta ämnet är oändligt!

Anonym sa...

Två andra grymma lookalikes:

Emile Heskey-Bill Cosby

Jimmy Bullard-Lars Ulrich (båda med långt hår)

Kom med några bättre än de här ;)

Johan D sa...

Butterfield spelade dock anfallare mot Wolves, vilket till viss del förklarar de tre målen!

Jonas Dahlquist sa...

Butterfield var mittfältare i matchen, enligt både Sky och BBC. Det förändrar dock inget - han ÄR back.

Ted sa...

James Vaughan i Everton är också rätt lik Henke (och Fagan).