tisdag 9 februari 2010

Äh, vi tävlar igen!

Det här med tävlingar är faktiskt riktigt roligt, och extra kul för mig var det att se praktikant-Micke få mängder av mejl som han blev tvungen att rätta. Nu råkar det ju vara så att vi har ytterligare en praktikant som sitter och slöar här, och han behöver också lite att göra. Alltså kör vi en tävling till.

Den första matchen jag kommenterade "on site" för Canal+ räkning var den mellan Tottenham och Arsenal på White Hart Lane i november 2004. Det var en bisarr match som innehöll nio(!) olika målskyttar, bland annat Fredrik Ljungberg, och jag måste ranka den som en av mina största fotbollsupplevelser någonsin. 5-4 till Arsenal blev det.

Det var givetvis surt för Tottenham att göra fyra mål och ändå förlora matchen, och detta har hänt fem gånger i Premier Leagues historia. Tottenham har alltså lyckats med den bedriften, liksom Bradford (förlust 5-4 mot West Ham 2000) och Norwich (förlust 5-4 mot Southampton 1994). Sen finns det ett lag som klarat av detta inte mindre än TVÅ gånger under Premier Leagues historia. Till råga på allt var det under en och samma säsong. Vilket lag är det, och vilka två lag förlorade de emot? Där har ni frågan.

Skicka in era svar till joakim.aspelin@otw.se och döp mejlet till "Four is not enough", glöm inte att skriva er hemadress. Tävlingen pågår till torsdag (11/2) klockan 17.00. Den glade vinnaren får en extremt exklusiv "Rule Britannia"-kaffekopp, som bara finns i två exemplar.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Lottas vinnaren av alla som har rätt eller vinner den som är snabbast eller hur bedöms det jonas ? :) kul med tävlingar btw, keep up the good work !

Anonym sa...

Jonas, jag undrar en sak.
Finns det något lag som lyckats göra mål i alla sina premier league matchen under en och samma säsong? Isåfall vilka och när?
Du kan mejla mig på: bongoberra_6@hotmail.com så vore jag tacksam!

Erik sa...

Det är för lätt, behöver svårare utmaningar!

ds sa...

Utan någon som helst efterforskning så får jag en "typical city"-känsla...

Wass sa...

Hejsan. Har letat som en dåre ganska länge nu och vänder mig därför till dig. Vad heter företaget som har köpt tv-rättighteterna till Premier League nästa säsong och vet du om de har bestämt sig hur de ska göra med dem (slja vidare eller starta nya kanaler typ)?
MVH/ En PL-tokig, oroad man.

Jonas Dahlquist sa...

Anonym - jepp, vi lottar bland de som skickat in rätt svar.

Wass - inget nytt att meddela gällande rättigheterna fr.o.m nästa säsong. Företaget som har dem heter Medge Consulting, och det är i princip all information jag har. Såna där grejer sköts på en något högre nivå än vad som innefattas av min reportertjänst...

Bosse sa...

En fråga till dig då.

Hur kommer det sig att Michael Carricks mål mot Pompey noteras som självmål när Frank "deflection" Lampard alltid kommer med i målprotokollet?

Du får min 3 månaders offside-prenumeration som jag vann förra året men aldrig fick om du lyckas svara rätt på den.

Jonas Dahlquist sa...

Bosse - vann du verkligen en tremånadersprenumeration här på bloggen? Det tror jag aldrig att jag har haft som pris, det måste ha varit någon annan stans. Men för att svara på din fråga kan jag inte heller begripa det - jag tycker att Carrick ska ha målet, men Premier League kanske tycker att det är kul med det här med självmål till Uniteds fördel...?

Hjalmar H sa...

Anonym: Arsenal säsongen 01/02 gjorde mål i alla sina matcher

Arsenal - Blackburn denna säsong innehöll 8 målskytter, inte dåligt de heller.

Anonym sa...

Vad tycker dom om lånet från av Bartley till Sheffield United? Något att ha, förstärker han laget?
Jag är Arsenal-supporter, därför är jag lite intresserad av hur bra du tror han funkar i Champinship. :)

/Shacko

Mike sa...

Hej Jonas

En meget tilfreds dansk seer/læser her.

Jeg vil egentlig bare rose dig/jer for 2 rigtige gode programmer, både dit Rule B samt lørdagsbold.

Jeg synes derudover, at du skriver en af de mest interessante i norden.

Så hold skruen i vandet

Mike