måndag 4 januari 2010

Hockeyrapport, del 2 (plus Owen Coyle)

Matchen är slut och jag lyckades kalla en tackling för "a tackle" när jag intervjuade Miroslav Horava, men det heter ju "a hit" på hockeyengelska. Annars var det skoj med en hockeysändning för omväxlings skull, men satan vad kallt det var!

Owen Coyle kommer att lämna Burnley för att ta över efter Gary Megson i Bolton, och det är bra för Bolton men förmodligen katastrof för Burnley. Coyle skickar verkligen en konstig signal till Burnleyspelarna när han tar över ett sämre lag - förmodligen stavas anledningen pengar. Hoppas för Johan Elmanders skull att Coyle gillar honom!

Nu ska vi köra hemåt i måndagsnatten, jag, redaktörs-Stoffe, Oldeen och studioman Broqvist. Imorrn är det sovmorgon.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Eftersom Coyle har ett förflutet som spelare i Bolton, kanske det är mer än pengar som lockar honom. Men visst känns det konstigt att han går till en konkurrent mitt i säsongen.

Timmy sa...

Vore härligt med lite uppdateringar från A-Ö samt Dagens klubb så att man kan få ta del av sån här onödig information/fakta som folk inte bryr sig om men innerst inne så gärna vill veta =)

johan sa...

Har inte Burnley något att säga till om vid managerövergångar till en konkurrerande klubb mitt under säsongen? Har inte klubbledningen/styrelsen möjlighet att sätta stopp för Coyles flytt?

Ronny sa...

David Moyes ryker snart, Everton sackar efter och är klart säsongens största besvikelse.
Moyes är dock en av ligans bästa managers så han lär snart hitta nytt jobb i så fall.