lördag 2 januari 2010

Årets... del IV

Jahapp, vi klämmer väl avslutningslistan också. Den här handlar om saker som inte har med fotboll att göra. Eller nästan, i alla fall.

2009 års...

...stockholmskrog:
1. Peppar
2. Judith & Bertil
3. Sturehof

...TV-program:
1. På Spåret (för evigt ohotat)
2. Top Gear
3. Seinfeldrepriserna

...stockholmsfik:
Kaffebar på hörnan St.Paulsgatan och Kvarngatan på Södermalm. Prescis som "På Spåret" en evigt ohotad etta.

...öl:
Jag är ruskigt förtjust i Brooklyn Lager.

...upptäckt:
Att det inte är någon höjdare att gå in i en leksaksaffär den 23:e december. Hamnar helt klart på orutinerad pappa-kontot. Anders Fredriksson ringde mig när jag var där och hånade mig i fyra-fem minuter för att jag "fan inte kan planera".

Så där ja, mycket mer än så här hände faktiskt inte under 2009. Nu önskar jag alla läsare ett riktigt bra 2010, det kan mycket väl bli det bästa året hittills.

10 kommentarer:

Joakim sa...

När Fredriksson hånar dig, räcker det att du frågar honom vem som är Mr Premier Leaugue. Då blir han nog tyst...

Jocke sa...

Fan Jonas, du gillar Top gear också! Såg du sydamerika specialen som gick i söndags??

Anonym sa...

2010 kommer bli fantastiskt! Med SM-guld till Malmö FF & Premier League bucklan tillbaka till Stamford Bridge :)

dave sa...

Brooklyn Lager har jag tyvärr inte mycket till övers för. Ge mig hellre ett halvmörkt brittiskt öl. Fuller's göra ett par riktigt trevliga, t.ex. ESB eller India Pale Ale!

Anonym sa...

Aaah! Ännu en Top Gear-fantast =) Underbart!

Jimmy sa...

En United-seger mot Leeds idag vore en bra inringning för 2010! Gärna en seger mot City på onsdag också!

Anonym sa...

Kan inte annat än hålla med dig, jwakesson!

Niklas sa...

Brooklyn lager är bara en av flera fantastiskt goda öl från Brooklyn brewery. Har varit där en varm sommardag och druckit från fat. Oslagbart.

Unknown sa...

Snälla jonas, klaga lite på folket som styr med canalplus webbtv för rulebritannia, skiten står ju bara och laddar utan att något händer. Ibland har man tur och får se en del när man precis gått in på sidan. Sedan när man vill byta till del 2 så går det åt fanders!

Simon sa...

Nu ska jag skryta lite här Jonas! Jag råkar känna Eric Ottaway, VD´n för Brooklyn Brewery. Han är mycket givmild person och älskar svenskar, har bjudit oss till NYC ett flertalet gånger men p.g.a. jobb så har man inte kunnat verkställa besöket. Hojta till om du är sugen på att samla ihop en skön 11:a som kan dra över på en "livsnjutarresa" till Mr.Ottaway. Du har mitt ord. Fotboll, bärs och rakade....... Fast jag är Gnagare!