söndag 1 november 2009

Hyfsad arbetsplats

Efter gårdagens sändning av Premier League-lördag så åkte jag och Lasse Granqvist i expressfart till Jönköping, där vi övernattade på ett motorvägshotell i väntan på dagens match. Tommy Åström anslöt sent inatt, och alldeles strax sätter vi oss och kör till Gamla Ullevi i Göteborg.

Matchen mellan IFK Göteborg och AIK behöver inte skrivas upp mer än vad som redan har gjorts. Alla förstår hur viktig den är, hur otroligt slumpartat det är att allt avgörs i den sista omgången och att det utan tvivel är de två bästa lagen som möts. Gamla Ullevi är, i eftermiddag, den bästa arbetsplats man kan tänka sig.

Vilka som vinner? Ingen aning. Båda lagen är värda att vinna guldet den här säsongen, men bara ett lag kommer att göra det.

Livet som fotbollsreporter på Canal+ är nästan alltid roligt, men idag är det något alldeles speciellt. Idag spelas den största matchen i Allsvenskans historia. Idag är jag grymt glad och tacksam över att jag har det jobb jag har.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas du kommer iväg på semester och att inget ställer till det.

Tråkigt att AIK var bättre men sånt är det...

henke sa...

Hade det bara varit så att AIK vunnit matchen, varit det bättre laget så hade det varit lugnt. Det är allt runtomkring som gör att jag avskyr allt och alla som bär den svart-gula loggan.
Aik-fansen beter sig som dom svin de är, det första spm hände är att ett 30-tal killar stormar igenom visitationen, drar av lite rökbomber precis bredvid en pappa med två barn som flyr upp till gången där jag står.
Sen är inte spelarna det bästa föredömet heller...

Filip sa...

Väl rutet! Ena jävla bovar och banditer är det!

Men obeskrivligt skönt att vara en del av det.