tisdag 3 november 2009

En gnutta ledigt

Jag hann till mitt flyg i sondags, sa fran och med igar ar jag pa semester i Thailand. Ni far ha overseende med avsaknaden av aa, ae och oe har i detta inlagget.

Sondagen blev lika rolig och haftig som jag hoppades. Innan matchen kande jag att det inte spelade mig nagon roll vilka som vann, for bada lagen var lika mycket varda guldet, men nar nu AIK vande och vann pa bortaplan sa ar det bara att konstatera att de var Sveriges basta lag 2009, och att de darfor vann rattvist.

Alltid roligt att intervjua segerrusiga manniskor i omkladningsrummet efter slutsignal, men det blev en ganska marklig intervju med Bojan Djordjic. Han inledde med att gasta "Hur kanns det att Sveriges mest overskattade spelare har vunnit guld!!!?", som om jag hade kallat honom det (vlket jag inte har). Jag tror att han blev framrostad till just det i nagon enkat gjord med de ovriga Allsvenska spelarna, och det kanske inte var sa roligt for Bojan - men att inte kunna slappa det utan istallet ga omkring och ha det som absolut forsta tanke nar man har varit med och vunnit SM-guld tycker jag ar konstigt.

Jag brukar ju forsvara spelare som Bojan Djordjic och Henrik Rydstrom just for att de agerar fanbarare och galjonsfigurer for sina lag. Sen ar varken Rydstrom eller Djordjic nagon av de tio basta spelarna i Allsvenskan, men de ar bra i sin roll och som personr for klubben - och det ar minst lika viktigt. Att de andra lagens supportrar stor sig pa dem ingar i rollen.

Nu laddar jag for att hitta ett stalle som visar alla PL-matcherna pa lordag och sondag. De har inte Canal+ har, namligen. Stackars manniskor.

5 kommentarer:

Mange sa...

Ett tips: Använd inte Csports web-tv. Många som inte fick se IFK - AIK för att den inte höll måttet.

Fast du borde väl ha nån slags gräddfil? ;)

Unknown sa...

Du menar "överskattad" antar jag?

Jonas Dahlquist sa...

Jepp, my mistake. Jag menade inte "underskattad". Har andrat nu.

Yosef sa...

När jag såg Bojans intervju när han sa "Hur känns det när Sveriges mest överskattade spelare har vunnit SM GULD" så undrade jag faktiskt vart han fick det ifrån. Men jag håller med dig Jonas, Bojan är absolut inte en av dem 10 bästa spelarna i allsvenskan. Bojan inledde säsongen skadefylld och trögt men liksom hela AIK spelade han upp sig längre in i säsongen.

Unknown sa...

Bojan är väl inte en av de tio bästa spelarna i AIK...