onsdag 25 november 2009

The first casualty

Föga förvånande blev det igår Paul Hart som blev den förste managern att få sparken från en Premier League-klubb den här säsongen. Resultaten talar för sig själv, och jag måste säga att Hart verkade vara en synnerligen färglös härförare... Visst hade han kunnat haft bättre förutsättningar än de han hade, med spelarflykt och nya ägare som inte har pengar o.s.v, men det var till slut ändå för dåliga resultat som fällde Hart.

Engelsk media rapporterar att det är tre-fyra namn som cirkulerar mer än andra, och jag hoppas verkligen att de har löst frågan till på lördag, då de möter Man Utd hemma på Fratton Park i en match vi sänder i Premier League-lördag. De fyra namnen är:

Avram Grant - "fotbollsdirektör" i klubben just nu, men det känns inte otroligt att han kan ta över managersysslan också. Grant gjorde det oväntat bra med Chelsea, och jag tror att han kan rädda dem kvar i Premier League.

Alan Curbishley - en gång frälsare i Charlton, sedan dess har det väl gått... sådär (läs: dåligt). Jag trodde faktiskt att Curbishley inte längre var med på klubbarnas önskelistor, men där hade jag tydligen fel. Inte en manager som jag tror på allt för mycket.

Darren Ferguson - arvtagaren till Sir Alex, rent köttsligt. Eftersom det är just Pompey - Man Utd i nästa omgång vore detta nästan för bra för att vara sant. Fergie Jr har gjort det riktigt, riktigt bra med Peterborough fram till hösten - och det skulle vara väldigt intressant att se vad han skulle kunna göra här.

Graeme Souness - nej, jag skämtade bara.

Inga kommentarer: