fredag 16 oktober 2009

Tre bra - tre dåliga

När jag satte igång med bloggandet för Canal+ räkning för ett par år sen hade jag en ambition att ha med en "lista" varje vecka, där jag haussade och baissade saker som kändes viktiga. Det blev inte så mycket av det, men jag dammar av den så här när det snart är helg och allt.

TRE BRA

1. VM - visst är det tråkigt att Sverige inte är med, men nu kan man å andra sidan koncentrera sig på att lära sig mer om de andra lagen än att bara gå omkring hemma som en äggsjuk höna och vara orolig för hur det ska gå för Sverige. VM blir inte mindre intressant för att vi inte är med.

2. Den 29:e november - nu tar ni och bokar av allt (jag menar A-L-L-T) annat inför den här söndagen. Undrar ni varför? Det kan jag berätta:
14.30 Everton-Liverpool (kommentator på plats: Jonas Dahlquist. Tackar!)
17.00 Arsenal-Chelsea
Senare samma kväll är det tydligen någon match i Spanien också. Barcelona-Real Madrid...

3. Mitt jobb - egentligen är det ju helt bisarrt det här jobbet. Jag springer omkring och har åsikter om fotboll, intervjuar lite tränare och spelare, skriver något då och då, åker till England och går på match, och så får jag betalt! Hur gick det till? Kan någon förklara? Tror ni förresten att den här delen avinlägget kommer att påverka min löneförhandling negativt i vår...?

TRE DÅLIGA

1. Disciplinnämnden - pajasar. En gång i tiden sa den legendariske Liverpoolmanagern Bill Shankley att "...fotbollsdomare kanske kan regelboken, men de kan inte fotboll". Det skulle jag vilja ändra till att gälla den svenska fotbollens disciplinnämnd.

2. Rocky/George Costanza - det kan inte vara bra när de två karaktärer jag känner igen mig i mest är (den briljante) Martin Kellermans seriehund samt den koleriske Seinfeldkompisen.
Dessvärre en korrekt matematisk uträkning...

3. Robert Green - blev utvisad mot Ukraina i helgen, och såg därmed till att spräcka en bisarr svit. Han blev då nämligen den första engelske målvakten någonsin som har fått rött kort i en landskamp.

5 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ganska loj gubbkeps i vilket fall...! :)

Unknown sa...

Har någon svensk landslagsmålvakt blivit utvisad?

Anonym sa...

Ett påpekande bara: El Clasico utgår ifrån söndagen i schemat, men lär flyttas till lördagkvällen. Det är nästan alltid så.

6pack sa...

skön fotbollshelg