tisdag 27 oktober 2009

Öppet brev

Det finns mängder av självklara skäl till att hoppas på att IFK Göteborgs och AIK:s supportrar ska hålla sig lugna innan, under och efter den (förmodligen) direkt avgörande guldmatchen på söndag, men här kommer ännu ett:

Jag har bokat en resa till Thailand med familjen, och flyget avgår 23.10 från Arlanda på söndag kväll. För att hinna med det måste jag även hinna med planet från Landvetter till Arlanda, och det går vid sjutiden på kvällen. Det får alltså inte bli några som helst förseningar under matchen om jag ska hinna med flyget från Göteborg. Jag måste ju göra guldintervjuer och grejer.

Redaktören David, som sitter i sändningsbussen utanför arenan under matchen, och hans familj ska för övrigt åka med samma plan till Thailand, så detta gäller även honom.

Både AIK och IFK har förresten gjort fantastiskt fina säsonger, båda har överträffat förväntningarna, och båda är "värda" att vinna guldet.

Jag önskar alltid att jag slipper se bråk på läktaren och obehörigt folk på planen, men denna gången alltså av ännu ett skäl. Jag behöver min semester. Tänk på detta, är ni snälla.

Inget sånt här...

...om det ska bli något sånt här för mig.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ujuj det var optimistiskt.

Det kommer ju bli kaos oavsett utgång i matchen. Kommer vara kaos i hela stan hela dagen. Är väl inte otänkbart att gbg kommer vara fyllt av AIK:are utan biljetter dessutom.

Jonas Dahlquist sa...

Jo, det är ju just det - men eftersom jag tror gott om människor så hoppas jag att båda lagens fans inser att ett eventuellt missat guld inte är samma sak som att, t.ex, åka ur.

Tänk om SvFF hade lyckats få till Hammarby-Djurgården i den sista omgången också...

bengt sa...

Saknar ni en skruv/bult i ert studiobord där Lasse och Jens satt i kväll?
Och inte bara denna kväll, har sett det tidigare.