tisdag 1 september 2009

Ömsom vin, ömsom vatten

Att vara flygande reporter på Canal+ kan vara ömsom vin, ömsom vatten.

Ibland kan man t.ex. vara i England och få ett telefonsamtal med beskedet att man omedelbart ska bege sig till en träningsplan på universitetet i Nottingham för att träffa "Svennis", för där står han och väntar på mig och foto-Jocke...

Vin.

...och ibland kan man vara tvungen att köra bil från Newcastle till London sent på kvällen, leta efter hotellet tills man blir galen, sedan leta efter en parkeringsplats tills man blir ännu galnare, och när man vaknar morgonen efter och ska åka till Arsenals träningsanläggning för att träffa Kolo Touré (för två år sen) så upptäcker man att det tydligen var parkeringsförbud och att hyrbilen har blivit "klampad". Då blir det svårt att köra till någon träningsanläggning och lika svårt att sedan köra till flygplatsen för att åka hem.

Vatten.

6 kommentarer:

Klingan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Klingan sa...

Aj aj aj den gula linjen som markerar parkeringsförbud syns tydligt på bilden Jonas. Jobbigt.

Jonas Dahlquist sa...

Det var sent, vi var trötta, och ska vi vara ärliga så tog jag och foto-Jocke en rövare och ställde bilen där trots att vi såg att det var förbjudet... det fanns inte en parkeringsplats inom 20 kvarter från hotellet! Vi tänkte att vi kanske skulle få böter, men klampningen var väl ändå lite overkill?

Klingan sa...

Faktiskt. Det kanske var en p-Lisa som var ännu tröttare än ni var ;-)

Swedish Blade sa...

Jobbigt jobbigt!

Hur fick ni lös bilen?

Derby den 18 september mot "grisarna"... Ska du inte med oss till Bramall Lane då Jonas??

Up The Blades!

Jonas Dahlquist sa...

Du, jag hade mer än gärna gått på den matchen - men jag ska till Manchester/Birmingham helgen innan med några kompisar för att se på fotboll, så jag tror att jag får svårt att förhandla mig till lite ledigt helgen efter också...