tisdag 25 augusti 2009

VM-guld

Ibland så gör jag inte mer på jobbet än att jag sitter och letar uppslag till ett blogginlägg. Det som kallas att "surfa runt" och anses vara mycket fult på ett vanligt kontor kallas i min bransch för "research" och anses mycket lovvärt. Det är dock precis samma sak.

Hur som helst så fastnade jag på en massa VM-relaterade sidor, och det slog mig att jag faktiskt tror att England kommer att vinna VM i Sydafrika. Det kanske är magstarkt att tippa en sådan sak innan de ens är kvalificerade och det är flera månader till dess att grupperna lottas, men jag har haft den här tanken rätt så länge - och nu bestämde jag mig. England vinner VM.

Nyckelspelarna är i "rätt" ålder, de har en manager som är taktiskt drillad (till skillnad mot t.ex. Steve McClaren) och de är tillräckligt bra - spelare för spelare - för att faktiskt vinna.

Vilka de slår i finalen har jag däremot ingen aning om.

2 kommentarer:

loontoon sa...

De ryker i kvartsfinal. Deras notoriskt störda mediaapparat kommer bygga upp sånt tryck på laget att de som vanligt kommer implodera när det väl kommer till kritan.

cerpin taxt sa...

En annan sak som talar emot är målvaktsfrågan. Men jag hoppas och tror att de har en chans.