tisdag 11 augusti 2009

Hemma i England igen

Jepp, nu är jag och foto-Jocke på plats i England för jag vet inte vilken gång i ordningen. Gårdagen spenderades bland annat utanför Old Trafford, där jag framförde en liten melodi. Jag lägger väl upp det klippet här under veckan... Ni som läst bloggen länge vet vad det var jag sjöng, ni som är nya får vänta och se (och förundras).

Efter förnedringen i Manchester körde vi upp till Darlington, som ligger ungefär mitt emellam Leeds och Newcastle, rent geografiskt. Ligacupmatch mellan Darlington och Leeds stod på programmet, och nu är jag uppe i 23 besökta arenor i England. Foto-Jocke har följt med på 13 eller 14 av dem, räknade vi oss fram till.

Ännu ett steg mot att ha varit på match på 40 olika engelska arenor togs i Darlington igår.

Balfour Webnet Darlington Arena är (det bedrövliga) namnet på arenan, och den var flera divisioner bättre än vad laget är. Darlington harvar runt i League Two och har runt 3.500 åskådare i snitt på sina matcher, men arenan är nybyggt och jättefin och tar 25.000... en lite märklig satsning, tycker jag. Gamle tjockisstrikern Dean Windass lirar numera i Darlington, förresten. Han fick göra ett inhopp, men fick inte ut så mycket av sitt spel. Leeds var bättre och bortavann rättvist med 1-0 inför runt 4.500 personer, varav hälften stod i Leedsklacken.

Darlington är annars ingen höjdarstad, men vi hittade i alla fall två pubar, som låg mitt emot varandra. Jag kanske har (pub)ertal humor, men erkänn att deras namn är lite roliga iallafall:

"Hålet i väggen" ligger alltså precis mitt emot...

...etablissemanget "Den gyllene snorren". Bara i England, gott folk. Bara i England.

7 kommentarer:

Henric sa...

Oerhört roligt skulle jag säga. :) Roliga pub-namn är ett måste på resor!

gal1 sa...

alltid kul, men lite off topic så tänkte jag bara på en intressant sak enligt mig iallafullafal att kolla upp.

Hur många chanser har Samuel Eto'o satt som han haft? Går det att kolla? för jag har en hel rad med polare som säger att han fan får 10lägen per match, och grejen är att jag håller med dom. Hur fan kan han rankas som en toppforward runt om i världen? så känns det som lite.


Och Jonas, såg dig i sthlm när jag var där i helgen, blev dock inget skrik om att jag ville ta nån bild och blablabla, en anledning var att du såg oerhört less ut, en till var att du gick med en barnvagn så... MEN NÄSTA GÅNG


/Norrlänning

Jonas Dahlquist sa...

Hahahaha!! Kändisspotting på låg nivå. Du hade gärna fått ta en bild, men jag är inte så bildskön - så jag förstår varför du lät bli...

Daniel sa...

Min pappa är engelsman och vi semestrade ofta i faderslandet när jag var yngre. En oerhört rolig sport som förgyller mycket bilande i England är "PUB CRICKET".

Spelet går ut på att få så många "runs" som möjligt, den som har flest "runs" när man når slutdestinationen vinner.

Vid varje pub som man åker förbi (eller ser) räknar man hur många "legs" pubnamnet innehåller, och den aktive spelaren "the batsman" får så många "runs" (max 6per pub, som i cricket...) Om pubnamnet inte har några ben är slagmannen utslagen och turen går vidare till nästa spelare.

Låt säga att man är 3 personer i bilen: A, B och C. Man kommer överens om att A får börja med att vara slagman ("batsman").

Den första puben man åker förbi är "the golden cock". A får 2 "runs". Nästa pub är "the Fox and Hound", och A får 6 poäng till så han är nu uppe i 8. Nästa pub är "Hole in the Wall" och då stannar A på sina 8 poäng och person B är nu "batsman".

Observera att det gäller för alla spelare att hålla utkik. Slagmannen behöver inte säga till om han ser ett pubnamn utan ben, och de andra behöver inte säga till om de ser ett pubnamn med ben...

Enjoy!

Spurs sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Spurs sa...

Var ni inne på den gyllene snorren och smaskade på något gott då?

Jag menar ni jobbar ju dag och natt, det måste finnas lite tid över till att relaxa lite...

Anonym sa...

hahaha Engalnd e för jävla underbart! Och jag har faktikst varit på Hole In The Wall med min pappa för några år sen, rätt så mysigt där inne om jag inte minns fel haha :p Den gyllene snorren undvek min pappa dock, kanske p.g.a min ringa ålder vid tillfället..