torsdag 9 juli 2009

Premiäromgången

Nu har Sky Sports brutit ut de matcher de vill visa, och den första lördagen ser schemat ut exakt så här:

13.45 Chelsea - Hull
16.00 Aston Villa - Wigan
16.00 Blackburn - Man City
16.00 Bolton - Sunderland
16.00 Portsmouth - Fulham
16.00 Stoke - Burnley
16.00 Wolverhampton - West Ham
18.15 Everton - Arsenal

Vi kommer att visa både Chelsea-Hull och Everton-Arsenal, sen är det frågan vilken match som går i huvudsändningen klockan 16.00, och vilka som går på övriga kanaler, samt vilka vi ignorerar. Min röst går på Wolves-West Ham som huvudmatch, men Blackburn-Man City och Villa-Wigan ser också intressanta ut.

Söndagen som kompletterar den första omgången innehåller två matcher:

14.30 Man Utd - Birmingham
17.00 Tottenham - Liverpool

Erkänn att ni redan längtar...

8 kommentarer:

Christian sa...

Nu när ESPN har tagit över Setantas sändingar i England har ni på Canal+ fått någon indikation om de sena lördagsmatcherna (och de andra de kommer producera) kommer sändas i HD?

Eller om det är några planer från Sky att sända ut alla matcherna i HD, inte bara matcherna dom sänder live i Storbritannien till internationella tv stationerna (jag har fått för mig att det är vad som avgör om Canal+ har möjligheten att sända i HD)

Anonym sa...

Everton-Arsenal och Tottenham-Liverpool känns ju som de mest givna tittarna denna härliga helg... Jag längtar! Men kan man inte både ha högsommar och semester och PL samtidigt?

Jonas Dahlquist sa...

Vi har, hur det än är, bara en HD-kanal att sända på - men jag har för mig att det skulle vara fler HD-matcher i år. Kan dock inte lova något, jag är nämligen fullständigt ointresserad av TV-teknik och olika format och grejer. Lyssnar bara med halva örat när jag hör något om HD och så.

henke sa...

Den enda 16:00 matchen som jag tycker känns given att visa, när man ska ta med flest tittare osv i beräkningen, är Stoke-Burnley. Eller?

Jonas Dahlquist sa...

Jag tror nog att den kommer väldigt långt ner på listan...

Anonym sa...

Enl. fräscha Bladet så är Blackburn-Man City 16.00-matchen...

Tobias sa...

Jag har hört att du i stort sett bestämmer vilka matcher canal + ska visa så jag önskar mej härmed wolves-wh!

Jonas Dahlquist sa...

Hmmm... undrar vem som påstått något sånt? Inte helt sant, om jag säger så.

Blackburn-Man City växer ju mer jag tänker på den, och tydligen håller bloggläsarna i allmänhet med om detta. Just nu leder den nämligen omröstningen.